Avatar billede tombo Nybegynder
26. januar 2009 - 17:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke starte

System oplysninger:
OS: Vista 64bit SP1 (Home Premium)
Antivirus Prg: AVG
Firewall Prg: AVG
Spyware Prg: Spybot Seach and Destroy
Defrag progs:
Asulogics: Deskdefrag og RegDefrag

Windows is loading files.

Jeg for knap en måned siden formateret min stationære computer. Jeg nævner lige følgende problem da jeg ikke ved om den kan kædes ind på nogen måde:
Jeg har haft lidt problemer med at hvis jeg lod min maskine bare stå og køre mens jeg var væk så når jeg kom tilbage ville gfx eller skærmdriveren være crashed og jeg ville så have en masse grafik streger hen over skærmen som jeg kun kunne fjerne ved at genstarte maskinen.

Og nu til mit nuværende problem:
I dag havde jeg den til at stå og køre så jeg kunne høre noget musik mens jeg arbejdede. Da jeg så kom tilbage til computeren var den crashed kunne ikke gøre noget ved den så tog en genstart.
Da den kom til stedet hvor den loader (altså der hvor der er den der lille bar i bunden af skærmen) blev den bare stående der og ville ikke længere.
Jeg forsøgte så at starte den op i fejlsikret tilstand men der fryser den efter den når til en specifik driver så det kunne ikke lade sig gøre.
Så smed jeg min Vista DVD i maskinen i håb om at kunne reparere maskinen eller i værste tilfælde formatere den.
Men efter den har vist skærmbilledet hvor der står:
Windows is loading files
og hor der er den grå bar i bunden.
springer den videre til samme skærmbilled som når man normalt loader vista hvor efter den igen bare står og køre og intet sker

Så hvad gør man så og hvad kan være galt?? Har forsøgt at tage strømmen og lade et par minutter gå inden jeg slutteden det til igen og det hjalp heller ikke.

Alt hjælp er meget velkommen da jeg selv nu er på hærens mark.. har aldrig oplevet noget så galt før.

MvH
Niels / Tombo
Avatar billede tombo Nybegynder
26. januar 2009 - 17:14 #1
*UPDATE*
Det er nu ENDELIG lykkeds mig at få adgang til reperation af systemet har prøvet følgende:
Startreparation: Fandt ingen ting ud over at den anbefalte at nye ting blev taget fra igen da de kunne være årsagen men jeg har intet nyt sluttet til.
Så nu har jeg sat den igang med system gendannelse til et tidligere stadie for 3 dage siden.. og på næste opstart scanner den hukommelsen for at se efter fejl der.
Håber dette fungere så jeg i det mindste kan få sikkerhedskopieret mit materiale på computeren inden jeg vist er nødt til at foretaget en komplet formatering af systemet igen og så håbe på at alt kommer til at køre godt derfrem efter.
Bios er forresten af nyeste karrakter på maskinen.

Men kan være resten bør opdateres også men kan jeg jo lige lave en ny tråd omkring. med mindre det ikke gør noget her. altså drivermessigt..

Tak for at i vil bruge tiden på dette problem :)

MvH
Niels / Tombo
Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
26. januar 2009 - 17:15 #2
Jeg har før haft ca samme problem, der hjalp det at smide min vista cd i og så kører en de fejl retnings programmer der følger med.
Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
26. januar 2009 - 17:16 #3
;p
Avatar billede tombo Nybegynder
26. januar 2009 - 17:19 #4
;) men mit problem var at det har taget mig 1½ time nu ca eller i hvert fald bare 1 time at få adgang til de værktøjer =/
Men nu er den gået igang med at scanne min hukommelse så må vi se om den finder noget der og om så efterfølgende vil starte op nu hvor jeg har foretaget en systemgendannelse fra 3 dage siden.. hvis dette ikke hjælper råber jeg klart om hjælp! ^^
Avatar billede tombo Nybegynder
26. januar 2009 - 17:36 #5
Det virkede.
sorry jeg brugte jeres tid så.
Opretter lige en ny tråd angående driver opdatering mht mit bundkort.
Tak til dem der kiggede ind i tråden.