Avatar billede mikkelmandal Nybegynder
26. januar 2009 - 11:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Crossdomain readfile med asp?

Jeg skal bruge en asp-funktion, der svarer til php's readfile, så jeg kan læse en fil fra en anden server.

<?
// Eksempel i php
readfile("http://mikkelmandal.dk/index.php");
?>

Kan nogen oversætte dette til asp?
Avatar billede softspot Forsker
26. januar 2009 - 12:06 #1
addr = "http://mikkelmandal.dk/index.php"

  set objSvrXML = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.5.0")
  objSvrXML.open "get", addr, false
  objSvrXML.send
  indhold = objSvrXML.responseText
Avatar billede mikkelmandal Nybegynder
26. januar 2009 - 12:25 #2
Jeg får følgende fejl:

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'
Server.CreateObject Failed
/test.asp, line 12
800401f3

Line 12: set objSvrXML = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.5.0")
Avatar billede softspot Forsker
26. januar 2009 - 12:29 #3
Det er muligt du skal prøve med 3.0 i stedet for 5.0

set objSvrXML = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.3.0")
Avatar billede softspot Forsker
26. januar 2009 - 12:29 #4
Det kræver naturligvis at Microsoft's XML-parser er installeret på serveren...
Avatar billede mikkelmandal Nybegynder
26. januar 2009 - 12:47 #5
Ny fejl:

msxml3.dll error '80072efe'
The connection with the server was terminated abnormally
/test.asp, line 14

Line 14: objSvrXML.send
Avatar billede softspot Forsker
26. januar 2009 - 12:53 #6
Er det en Windows Server du kører på? Jeg tester det på min Windows 2003-server, som fint kører på en ServerXMLHTTP.5.0...

Når jeg forsøger at kalde den adresse du angiver, får jeg også en fejl i browseren som fortæller mig at jeg ikke har rettigheder til at spørge den server (Apache).

Prøv evt. med en anden adresse for, i første omgang, at se om din komponent fungerer...
Avatar billede mikkelmandal Nybegynder
26. januar 2009 - 13:06 #7
Jeg har prøvet med flere sider, på forskellige servere, men må konstatere, at det ikke virker.

Med php's readfile skal jeg ikke have en speciel adgang - her kan jeg blot læse indholdet af en side - f.eks. http://mikkelmandal.dk/index.php, som er helt almindeligt offentligt tilgængelig.

Jeg efterspørger noget asp-kode, der kan det samme. Selvom du tilsyneladende er tæt på, må jeg nok konstatere, at asp kommer til kort her.

Du kan evt. svare, så jeg kan tildele dig pointene.

Tak for forsøget.
Avatar billede softspot Forsker
26. januar 2009 - 13:12 #8
Interessant konklusion, men jeg kan læse google's hjemmeside (http://www.google.com/) og få HTML-koden hertil returneret, så hvis siden er offentlig tilgængelig, kan ServerXMLHTTP tilsyneladende godt læse siden...

Mon ikke det er fordi du ikke har komponenten installeret (korrekt) på den server du tester fra (jeg spørger igen: er det en Windows server du kører det fra?)...
Avatar billede mikkelmandal Nybegynder
26. januar 2009 - 14:18 #9
Ja, det er en windows-server. Desværre hos en udbyder, så jeg har ikke lige overblik over, hvad der er installeret på serveren.
Avatar billede mikkelmandal Nybegynder
26. januar 2009 - 14:23 #10
Hvorfor bliver svaret ikke accepteret, når jeg trykker på "Accepter" knappen?
Avatar billede softspot Forsker
26. januar 2009 - 14:26 #11
Du skal først markere mit navn i listen til venstre (der tror jeg i det mindste den står :-)) og så derefter acceptere...
Avatar billede softspot Forsker
26. januar 2009 - 14:41 #12
Tak for point :), men træls det ikke fungerede på din server :/