Avatar billede rotroc Nybegynder
25. januar 2009 - 18:09 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Vis Hidden Sheet evt via VBA kode

Hej Eksperter

Har en workbook hvor Sheet1 er det eneste Visible.
Comboboxe osv. på Sheet1 henter derimod opslagsdata fra Sheet2 og Sheet3 som er gemt.

Normal fremgangsmåde som kan vise gemte Sheets virker ikke  ! Jeg har forsøgt via: Format - Visibillity  - Hide & Unhide - Unhide Sheet, men linien Unhide Sheet er ikke klikbar.

Åbnes VBA har jeg forsøgt at ændre Properties for de gemte Ark ved at ændre indstillingen udfra Visible fra xlSheetHidden til xlSheetVisible. Dette gør at Excel kommer med fejlmelding: Unable to set the Visible property of the worksheet class.

Er der nogle som kan hjælpe ?
Avatar billede excelent Ekspert
25. januar 2009 - 18:19 #1
Har du prøvet ALT+F11
dobbeltklik i Projekt vindue på arket du vil vise
I Properties vindue - nederste linie kan du vælge xlSheetVisible
Avatar billede excelent Ekspert
25. januar 2009 - 18:29 #2
ja det har du vist :-)
Avatar billede rotroc Nybegynder
25. januar 2009 - 18:39 #3
Hej excelent.

Ja, det er præcis hvad jeg gør.

- og herefer popper meddelse op med teksten "Unable to set the Visible property of the worksheet class" .
Omvendt - hvis jeg forsøger at Hide Sheet1 (som normalt er Visible for alle brugere) ved at ændre samme setting fra xlSheetVisible til xlSheetHidden kommer samme fejlmelding.  Hmm - på tekstboksen som popper op står Microsoft Visual Basic ! Kan det være fordi at der er nogle relationer i denne Workbook som ikke har direkte med Excel at gøre  men med Visual Basic ??
Avatar billede excelent Ekspert
25. januar 2009 - 19:13 #4
prøv i immediate vindue (CTRL+g) at indsætte følgende kode

ThisWorkbook.Sheets("Ark3").Visible = xlSheetVisible
afslut med enter
ret Ark3 til aktuel hidden ark

ellers har jeg ikke nogen løsning på dit problem
Avatar billede excelent Ekspert
25. januar 2009 - 19:18 #5
og dog
du har måske beskyttet din projektmappes struktur
dette forhindrer visning af skjulte ark
Avatar billede rotroc Nybegynder
25. januar 2009 - 19:41 #6
Har forsøgt via immediate vindue.

Igen fejlmelding , denne gang "Run time Error 1004" men med samme tekst
"Unable to set the Visible property of the worksheet class"

Angående beskyttelse generelt. Workbook var beskyttet men jeg kørte en password kode som var i stand til at åbne for ændringer - men åbentbart kun i begrænset omfang i hvertfald kun for Sheet1 som var det eneste aktive da koden blev eksekveret fra en menu (lægger som Add in i Toolbar)

Træls ...jeg kan se hvilke Ranges som Combo boxe referer til men ikke til de specifikke værdier da disse er på andre Sheets som åbenbart ikke kan gøres visible.
Har brug for disse værdier.

Hmm  - kan det mon være at den kode jeg har benyttet som password remover ikke har været helt OK  ?
Avatar billede excelent Ekspert
25. januar 2009 - 19:48 #7
søg på google her er mange muligheder når man har glemt sit password
Avatar billede excelent Ekspert
25. januar 2009 - 19:53 #8
Du kan også markere fx. A1:Z1000 i et tomt synligt ark
tast =arknavn på skjult ark!A1:Z1000
afslut med ctrl+shift+enter

så får du en kopi af dette område
Avatar billede rotroc Nybegynder
25. januar 2009 - 20:08 #9
Det er ikke muligt at indsætte nogle Ark. Indsæt nyt ark eller (Shift + F11) sker der ikke noget. Måske jeg alligevel må google og se hvorvidt dette bringer fremskridt.
Avatar billede falster Ekspert
26. januar 2009 - 00:40 #10
Avatar billede jkrons Professor
26. januar 2009 - 12:20 #11
Mit gæt er, at du kun har fået afbeskytet det enkelte ark, men ikke projektmappen. Det er to forskellige former for beskyttelse.
Avatar billede rotroc Nybegynder
30. januar 2009 - 21:00 #12
Tak for tips  - til alle jeg forsøger at dele point