Avatar billede johansen01 Nybegynder
24. januar 2009 - 19:14 Der er 3 kommentarer

Skifte netkort i zepto bærbar 6214w

Hej

Jeg er ejer af en zepto 6214w bærbar, hvor garantien er udløbet og jeg påtænker derfor at skifte netkort og hdd i den hvis det er muligt. Hdden er bestlit og klar tila t blive sat i.

Men angående netkortet er jeg lidt mere i tvivl, men jeg kan se inde på zeptos hjemmeside at man kan købe et Intel Pro/Wireless 4965AGN 300Mbit netkort og der står i teksten at det passer til 6x14w

Er der nogen der har erfaringer med sådan en operation?
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2009 - 19:52 #1
Har disk udskiftning er ingen problem, da det er en "løs" enhed.
Det er straks værre med netværkskortet, det er en del af bundkortet (loddet på) og det kan du ikke umidelbart udskifte
Du skal under indkøb / konfiguration tage stilling til, hvilket hardware der skal være i din pc og hvad ang. netkort/wirelles så er det en del af bundkortet.
Avatar billede johansen01 Nybegynder
24. januar 2009 - 20:03 #2
Jeg har nu undersøgt det hele lidt nærmere og jeg kan, ved at afmontere tastaturet, komme til det trådløse netkort, der sidder som et lille ekstra kort på bundkortet, det er nemlig tilvalg eller fravalg under konfigurationen.

Spørgsmålet er bare om der er nogen der har erfaring med om det poågældende kort det virker eller om der er et andet kort jeg skal have fat i
Avatar billede justrace Novice
25. januar 2009 - 00:17 #3
Trådløst netkort har næsten altid været et mini-pci kort. Det pågældende kort du nævner burde kunne bruges.