Avatar billede cyfer Nybegynder
02. juli 2001 - 12:50 Der er 59 kommentarer og
4 løsninger

Ingen MOMS:))

Hej.
Jeg skal snart til Spanien, og vi har snakket om at gøre stop i Andora, da der jo ingen moms er på tingene...
Men hvis nu jeg vil købe en mobiltelefon, kan den så bruges hjemme i lille Danmark??
Hvis ja, er der så evt. en der kan finde prisen på en Nokia 8310, i Andora??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juli 2001 - 12:55 #1
Mit forsigtige gæt lyder desværre, at du ikke finder telefonen billigere i Andorra momsen til trods.

Mobiltelefoner er faktisk billige i Danmark. Og specielt i Andorra tager de godt ved.

NanoQ
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. juli 2001 - 12:55 #2
Ja GSM nettet er det samme i hele europa.

Du skal jo bare lade være med at købe en med cim lås.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
02. juli 2001 - 12:55 #3
Hvis 8310\'eren er en gsm telefon som standard kan du godt burge den herhjemme, nokia gør nemlig det smarte at ændre modelnummeret når det er en anden model som bruger et andet slags net..
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
02. juli 2001 - 13:00 #4
Hejsa Cyfer.

Det kan du godt. 8310 benytter, så vidt jeg ved, nemlig 3 forskellige net, og kan derfor bruges i stort set hele verden - smart. Du skal dog lige sørge for at telefonen ikke er simlåst, ellers kan du risikere at skulle ringe til Andora om et halvt år (måske mere, måske mindre) for at få udleveret en kose, så du kan få den ophævet - surt. Men du må da ha´ en god tur :o).

Med venlig hilsen
Rasmus Lind, Sendit.dk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. juli 2001 - 13:01 #5
GSM nettet dækker hele europa.

NMT nettet som er det gamle nordiske net vil du ikke kunne købe telefoner til i Andora.

Alle andre lokale/nationale net er mere eller mindre lukket fordi GSM base en så stor som den er. Der er ufatteligt mange bruger i europa.

Er det en Nokia og er det en GSM, så ville jeg ikke betænke mig hvis der er noget at spare, og den ikke er sim (ikke cim) låst.
Avatar billede cyfer Nybegynder
02. juli 2001 - 13:02 #6
Tak-Tak:))
Kan jeg ikke få priser på hvad den koster i Andora??
Avatar billede microtec Nybegynder
02. juli 2001 - 13:04 #7
Du skal betale dansk moms når du kommer hjem. Du slipper kun for den danske moms, hvis du køber den i et andet EU-land.

Sådan er reglerne. Du kan selvfølgelig lade som om du har haft den med hjemmefra ;o)
Avatar billede cyfer Nybegynder
02. juli 2001 - 13:06 #8
Der er jo ingen der ved at jeg har købt den i Andora:))
Hvad med priser på den??
Avatar billede nil.dk Nybegynder
02. juli 2001 - 13:06 #9
cyfer >> du skal fortolde den i Danmark
Avatar billede microtec Nybegynder
02. juli 2001 - 13:07 #10
Næ, men sådan er reglerne.
Det er så op til dig om du tør tage chancen (og op til din samvittighed).
Avatar billede microtec Nybegynder
02. juli 2001 - 13:08 #11
Jeps, moms, told og miljøafgift på batteriet
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
02. juli 2001 - 13:09 #12
nil.dk <<<

Man kan jo godt gå igennem tolden uden at oplyse det... men det er sikkert en af grundene til at vi betaler 25% i moms :(

::sunlock.dk::
Avatar billede cyfer Nybegynder
02. juli 2001 - 13:09 #13
Ja ja..
Jeg har ingen samvittighed:)) *ggg*
Er der ingen der kan finde priser på en Nokia 8310 i Andora??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. juli 2001 - 13:10 #14
Chancen for at blive taget ved grænsen er = 0.

Så det kan du roligt gøre, de fleste har jo alligevel også afgiftsfri spiritus med, og der er afgiften jo da lidt mere end 25% moms!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. juli 2001 - 13:11 #15
sunlock>> Det er ikke derfor vi betaler 25% i moms. Momsen har intet med grænse handel at gøre. I dag er det for eksempel sådan at tyskerne henter benzin i danmark, men det falder momsen jo ikke af!
Avatar billede microtec Nybegynder
02. juli 2001 - 13:13 #16
sunlock.dk + james_t_dk >> Det kan da godt være at risikoen for at blive snuppet er lille, men det ændre ikke på at fremgangsmåden ikke er lovlig.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
02. juli 2001 - 13:13 #17
cyfer >> Andorra er et meget lille land. De har ikke særlig mange websites og det er tæt ved umuligt for os at finde en pris til dig..
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
02. juli 2001 - 13:13 #18
nil.dk <<<

Det ved jeg godt, men hvis nu folk GAD betale ALT det i told som de burde, ville vores moms være betydeligt mindre! Trust me, hvor mange køber ikke spritus i Tyskland uden at betale told? Hvis nu vi tjente mere på told, kunne vi sænke momsen. Tro mig, det hedder \'simpel matematik\'... men så er der jo den regering, så... *G*
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
02. juli 2001 - 13:14 #19
Microtec <<<

Det er oz det jeg siger... men hvor mange programmer har du som du ikke burde ha\'? Jeg spør\' bare... *S*
Avatar billede cyfer Nybegynder
02. juli 2001 - 13:15 #20
Okay, jeg lukker.... I har gjort hvad i kunne:))
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. juli 2001 - 13:18 #21
microtec>> det er korrekt, men hvis du bestiller noget i USA, eller køber nye ski i østrig, husker du så at betale moms når du kommer hjem? Eller når varen kommer fra USA?

Godt eksempel sunlock.

Men det spiritus der hentes i tyskland gør nu ikke den store forskel på det nationale budget.
Avatar billede microtec Nybegynder
02. juli 2001 - 13:24 #22
james_t_dk >> Ja det gør jeg. Jeg er importør-registreret, så jeg skal ikke have noget i klemme.

Jeg syntes jeres holdning er noget egoistisk (men desværre almindelig). Du snyder staten for moms på dine nye ski (Østrig er et dårlige eksempel, EU), men du vil meget gerne have den danske syssikring til at betale når du falder og brækker benet.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juli 2001 - 13:25 #23
sunlock, hehe.. det er da vist en naiv tanke :)

Vi lever i Danmark. Betaler alle sin moms og skat, resultere det ikke i lavere moms eller skattelettelser. Istedet vil vi sansynligvis få lidt flere motorveje, og et par ekstra broer eller en tunnel hist og pist :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juli 2001 - 13:27 #24
Jeg er meget enig med microtec. Men det er symptomatisk for danskere at have en slap holdning over for det at betale skat. Alle vil have et velfærdssamfund, men ingen vil betale til det.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
02. juli 2001 - 13:29 #25
nanoq <<<

Er det ikke et generalt problem. Folk vil bare ha\' men vil ikke offer noget for at få det.

::sunlock.dk::
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
02. juli 2001 - 13:35 #26
Kan det virkelig passe at folk ALTID skal begynde enten at svine hinanden til, tale om et andet emne end det der er opgivet - eller begynde at beskylde hinanden for et eller andet?!?! Svar på Cyfers spørgsmål - ikke andet. Det er sku da det Eksperten er her for :o)

/Rasmus
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. juli 2001 - 13:35 #27
microtech, jeg tør ikke løbe an på syge sikringen, jeg har ikke tid til at vente hvis jeg bliver syg. Så jeg har en privat sygeforsikring og når jeg rejser tegner jeg altid en tillægs forsikring så jeg er sikker på at få det hele med.

Så jeg betaler selv fordi det andet ikke er godt nok.

Det vi dansker snyder for i skat og moms, er så lidt. og ville det ikke være åndsvagt om du skulle beskattes af de venne tjenester du udføre? Reelt kunne du så beskattes af opgaver du løste her på eksperten.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
02. juli 2001 - 13:36 #28
james_t_dk <<<

Der er vel oz forskel på \'venne-tjenester\' og \'sort arbejde\'.... eller er der??? *S*
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. juli 2001 - 13:38 #29
Ikke hvis i så fjernsyn i sidste uge, der var det på tale at det skulle beskattes at låne naboens plæneklipper eller trailer....... Tænk lige over det!
Avatar billede microtec Nybegynder
02. juli 2001 - 13:42 #30
mosegris.dk >> Der vist ikke nogen der bliver svinet til her.
Det er vel på sin plads at gøre opmærksom på at det der spørges om ikke er lovligt. Reglerne er noget indviklet. Der er forskel på handel i et EU-land og et ikke EU-land.

Overskriften lyder \"ingen moms\". Det er kun rigtigt, hvis man gør noget ulovligt ;o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juli 2001 - 13:43 #31
Det ville sgu være fint... så kunne jeg måske slippe for at min nabo kommer rendende i tide og utide for at låne havetraktor, motorsav, co2 svejser og hvad ved jeg... ;)
Avatar billede cyfer Nybegynder
02. juli 2001 - 14:30 #32
Microtek>> Der tager du fejl, ingen moms er da rigtig, selvom det ikke er lovligt at tage det tilbage til danmark. Der er jo ingen moms på deres ting ;-D
Avatar billede microtec Nybegynder
02. juli 2001 - 14:37 #33
*gg*
Avatar billede khalim Nybegynder
03. juli 2001 - 03:54 #34
jeg har personligt ingen samvittigheds kvaler ved at \"stjæle\" fra den danske stat.........den stjæler i forvejen så meget fra mig så kan jeg ikke se noget forkert i at jeg engang imellem snyder den så den ikke kan \"stjæle\" fra mig.......

www.liberator.dk
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juli 2001 - 09:35 #35
khalim >> Det er fordi du ser alt for fjernt, og snævert, på \"staten\".

Når du stjæler/snyder staten, snydder du MIG og alle de øvrige danske borgere. Dit snyderi er med til at JEG og alle de øvrige danske borgere skal betale så høj en skat for at vi kan opretholde en velfærd som DU gerne vil nyde godt af.

Staten er ikke en fremmed, men OS alle sammen.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
03. juli 2001 - 13:33 #36
microtec <<<

Danmark\'s moral er være end kommunisme... der deler man trods alt, her vil folk HAVE! MERE MERE MERE MERE... men jeg vil give dig ret i at man kun synder sig selv, ved at snyde staten.

::sunlock.dk::
Avatar billede khalim Nybegynder
03. juli 2001 - 14:51 #37
nej tak jeg vil ikke nyde godt af veldfærdsstaten........jeg synes den stinker......jeg ved ikke om det bare er mig eller hvad men tvang lyder ikke så godt i mine øre....

Dem der laver en masse straffes for det ved at man tager de ekstra penge som de ærligt og redeligt har tjent og giver dem til nogen som ikke laver en skid(endten fordi de ikke gider eller fordi de \"tilfældigvis\" ikke har haft arbejde i flere år)dette umotivere dem som arbejder meget fordi der nu ikke er nogen grund til at yde en ekstra indsats(man får jo lige så mange penge som ham der ligger på sofa\'en hele dagen og sover.

Tvangssamfundet(altså velfærdsstaten)er lidt ligesom en mor overfor sine små børn den skal beskytte dem imod den slemme slemme verden og hvordan gør tvangssamfundet det?? jo ved at tvinge dens \"børn\" til at give min 60% af deres indtægter til den. og hvad gør moren så med disse mange penge?? jo køber en masse ting som de små børn overhovedet ikke har indflydelse på eller give det til de lidt mere dovne af børnene for de skal jo ikke have det dårligere bare pga. de laver mindre vel??

og nej sunlock kommunisterne er værre end \"social-demokratisterne\". under kommunismen er der overhovedet ikke nogen valg der er på til den enkelte det er derimod staten som påtager sig alt ansvar så dens befolkning ikke skal tænke på noget overhovedet.....her i danmark råder vi da stadig trods alt over 40%max af vores peneg og det er jo godt, men hvor længe endnu hvis vi fortsætter med den pis regering???

læs mejeristaten på www.liberator.dk og hvis dit udvalg af fremmedord er tilpas stort så vil du forstå den og hvorfor tvangssamfundet stinker........

og ja jeg stjæler fra DIG og alle andre men hvem er det i sidste ende som har valgt den pis regering der stjæler fra folket?? er det ikke dig og alle de andre?? så når I stjæler fra mig mener jeg da også at have ret til at stjæle lidt igen........

Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juli 2001 - 14:59 #38
Hmmm... indskrænket tilgang til demokratiet må man sige.

Jeg foretrækker så absolut demokrati fremfor anarki.

Selvom jeg ikke selv har stemt på den siddende, demokratisk valgte, regering, bakker jeg op omkring den, da flertallet jo har talt. Sådan fungerer Danmark. Heldigvis da.

Anarkistiske tendenser er ødelæggende for det velfungerende demokrati, som Danmark vitterligt er. Selvfølgelig er der uhensigstmæssigheder. Men er man utilfreds, kan man jo arbejde på at ændre det ved at gå ind i politik. Man ændrer intet ved at tænke og handle anarkistisk. Tværtimod er man med til at undergrave demokratiet.

NanoQ
Avatar billede prodic Mester
03. juli 2001 - 15:04 #39
khalim->Hvordan ville samfundets eksistens kunne oprettetholdes hvis alle gjorde som i dit tilfælde?
En masse af de penge, der bliver givet ud i tilfælde af bistandshjælp, som jeg tror du henviser til, ryger for en stor del af beløbbets tilfælde tilbage til statskassen. Så er de vel givet meget godt ud.
Desuden afholder det en masse fra at skulle opretholde en vis eksistens uden et eller andet form for beløb tilrådighed.
Der er altid fordele og ulempler ved et samfund, de ulempler der er i det nuværende skal jeg ikke begynde at nævne nu, grundet antallet.
Men vi nyder vel alle godt af de goder, som vores samfund nu engang råder over i kraft af vores fælles bidrag til den høje standard. Og det har jeg det skam fint nok med.
Og sålænge, at jeg ikke har været med til at vælge den nuværende regering, så bedes du i fremtiden afholde dig fra at stjæle fra mig, men fra dem der har valgt regeringen.

Men lad os slutte nu, for det er en lang disussion og ikke i det rette forum.
Ville bare lige kommentere det.
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juli 2001 - 15:09 #40
khalim >> \"nej tak jeg vil ikke nyde godt af velfærdsstaten\", det er da en holdning.

- Husk det lige når du bliver syg og kirurgen pænt beder dig om dit credit-card før han spætter dig op på operationsbordet.

- Husk også lige at du skal lægge dig ud i rendestenen og tigge, hvis du skulle være så uheldig at blive invalid.

- Og husk det også når du ikke har råd til at give dine børn en uddannelse. Med din holdning vil det være forbeholdt de bedrestillede familier.

Jeg er bestemt ikke enig i alle de regler vi har, lige som jeg heller ikke bryder mig om det høje skattetryk.
Det ændre bare ikke ved at man begår noget ulovligt, hvis man snyder staten for told, moms og afgift.

Jeg håber inderligt ikke at du selv skriver på www.liberator.dk med dine holdninger.
Jeg respekterer din holdning, men syntes den er snæversynet, egoistisk og unuanceret.
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juli 2001 - 15:11 #41
Hm, det udvikler sig vist til en politisk dabat.

Det var ikke meningen.
Mener bare at man må følge gældende lov uanset om man er enig eller ej.
Avatar billede cyfer Nybegynder
03. juli 2001 - 15:31 #42
Jo tak.
Så stopper debatten her, lige nu!
Jeg gidder ikke have flere mails, fra dette spg. :))
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juli 2001 - 15:32 #43
cyfer, så frameld dig da ;)

Undertegnede elsker en opkogt politisk snak ;)
Avatar billede cyfer Nybegynder
03. juli 2001 - 15:35 #44
Ja-Ja..
Men så opret dog et spg der handler om det at snyde med moms etc.
Nu var det jo ikke det dette spg handlede om, og det skal det jo heller ikke. Det må være op til lille mig at afgøre ;-D
Avatar billede khalim Nybegynder
03. juli 2001 - 15:38 #45
>>>microtech
nope skriver ikke selv på www.liberator.dk men er fuldstændig enig i alt hvad jeg har læst på siden indtil videre..............

ja med min holdning skal man selv betale.......og hvad er der galt i det?? Hvis du ikke er syg så til eller skal cuttes i så tit så slipper du endnu billigere end før og hvis du er så uheldig at skulle forbi sygehusene tit så er det så heldigt at efter min holdning så er næsten alt privatiseret og man kan derfor tegne en privat sygesikring som dækker det samme lort som det pis gule men som du selv frivilligt har valgt at have....

det kommer an på hvordan du bliver indvalid....hvis du er så uheldig at være ude for en ulykke er du self. forsikret og så har du også en familie som kan hjælpe dig, det kan da ikke passe at man skal tvinge andre mennesker til at betale for ens velbefindende.....

øøhøø jeg ved ikke helt hvor mange penge du tror staten tager fra dig hvert år?? som sagt min 60% det er fandme mange penge til dit barn bliver 18....

nej man kan ikke ændre noget ved at begå noget ulovligt men hvem er disse regler lavet af?? de samme som gør noget \"ulovligt\" imod mig.......så jeg har da lige så meget ret til det som de har.......

jeg gider ikke lige give dig definitionen på egoisme fordi det kommer til at tage sin tid og så vil du sikkert ikke tro på det når jeg endelig var færdig.......men lad os bare sige \"egoisme\" på din måde.....hvad er egoistisk?? at jeg godt kunne tænke mig at bestemme over mit eget liv?? nååh ja egoistiske svin!!! synes du ikke du er mere \"egoistisk\" når du vil tvinge folk til at betale for at du har det godt???
snæversynet?? absolut ik\'..... jeg er bare kommet med den lille del af min holdning der var relevant i sammenhængen men hvis du vil ha\' detaljer fra min holdning til andre emner så bare spørg.........unuanceret ved jeg ikke helt hvad du mener med....uddyb venligst.....

>>>Prodic
den høje standard??? pfff........hvor høj en standard ville vi ikke have med en skatte% på max 20??? enorm høj når alle jo derfor ville yde noget ekstra for at forsøde tilværelsen....derfor vil der komme flere der startede firma\'er og som på den måde skaffede flere penge hjem til dk som så ville have endnu flere peneg at råde med end de nuværende og bedst af alt: man tvang ikke folk til så meget som man gør nu........

>>>>NanoQ
hehe.........tror vidst ikke helt du ved hvad anarki er.......jeg har ikke noget imod staten som sådan......den skal bare være minimal så den kun består af de livsnødvendige bestandele som fx politiet og domstolene........jeg synes selv ultraliberalist passer bedre end i billedet.....
og hvad er demokrati?? flertals diktatur....i hvert fald i det nuværende dk......og ja du har ret dk fungere fint nok.....ligesom irak også fungere fint nok(hvis ikke folk bombede det hele tiden)men er det ikke meningen at forbedre os hele tiden?? ikke med det samfund vi lever i idag for der får du bare et slag i fjæset hvis du prøver....hvorfor skal du have det bedre end alle andre bare fordi du yder mere??? nææh ingen grund til det frem med janteloven og skatter og afgifter......

/khalim
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juli 2001 - 15:44 #46
Khalim,

\"jeg har personligt ingen samvittigheds kvaler ved at \"stjæle\" fra den danske stat.........den stjæler i forvejen så meget fra mig så kan jeg ikke se noget forkert i at jeg engang imellem snyder den så den ikke kan \"stjæle\" fra mig.\" <- dette er en anarkistisk holdning.

Se på USA. Her har de en lavere skattesats, og en væsentlig højere grad af brugerbetaling. Er det et bedre samfund?

USA slås med væsentligt større problemer end os. Der er stor forskel på rig og fattig. Dette skaber både mere og hårdere kriminalitet.

Et sådan samfund finder jeg ikke ønskværdigt.

NanoQ
Avatar billede prodic Mester
03. juli 2001 - 15:47 #47
khalim->Tror det er muligt, at opretholde den nuværende standard og samtidigt få gang i væksten indenfor industrien. Der til behøver vi ikke at sænke skatteprocenten til 20%(fiktivt tal).
Nu er der også noget der hedder Udbud&Efterspørgsel som din strategi ville finde ud af ret hurtigt.
Men er enig så langt, at markedet godt kunne bruge lidt flere virksomheder til at skaffe en bedre økonomi til landet.
Det skal dog ikke gøres, således at det får indflydelse på vores nuværende standard hvilket det naturligt ville få hvis skatteprocenten og dine andre ideer kom i kraft.
Jeg slutter nu. Fortsat god diskussion.
Avatar billede khalim Nybegynder
03. juli 2001 - 15:51 #48
nanoq,

jeps det er et bedre samfund rent økonomisk.....men det er heller ik\' perfekt bl.a kriminaliteten som du nævner burde der gøres noget ved.......men selv de \"fattige\"(self ikke de aller fattigste men den gennemsnits fattige) i USA har flere peneg mellem hænderne end gennemsnits danskeren............

sådan et samfund ønsker jeg heller ik\' men jeg har heller aldrig sagt noget om at usa var billedet på det perfekte samfund såeeee........det ville være det sammen som at jeg sagde at dit billede på det perfekte samfund var det tidligere USSR........

/khalim
Avatar billede khalim Nybegynder
03. juli 2001 - 15:55 #49
>>>prodic

det ville heller ik\' have negativ indflydelse på standarden, men derimod gøre de rige rigere og de \"fattige\" lidt rigere da der jo vil være mange flere virksomhed som tjente en masse penge og selv med de 20% vil det skabe et større overskud fordi folk ville arbejde af lyst og ikke tvang......

/khalim
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juli 2001 - 15:58 #50
khalim >> Dine argumenter med private betalte sygeforsikring og undervisning af dine børn, forudsætter at du har en indkomst af en hvis størrelse.

- Hvor stor en del af den amerikanske befolkning tror du IKKE har nogen forsikring, simpelthen fordi de ikke har råd. Det er en stor del.

- Jeg har Tysk familie. I Tyskland skal man også selv sørge for en stor del af sygesikringen. Jeg har set beløbet på de månedlige giro-kort.
Det er temmelig højt.

- Hvis du er syg i tide og utide, tror du så der er nogen forsikringsselvskaber, der vil have dig som kunde?
Har man mange indbrud, opsiger selvskabet forsikringen.

Jeg mener din holdning er egoistisk fordi du kun tænker på dig selv.
Unianceret fordi du helt glemmer at du selv kunne komme i en situation, hvor DU selv kom til at tilhører samfundets bund.

Du siger at DU ikke vil betale for at JEG har det godt.
JEG betaler vel også for at DU kan have det godt selv om der skulle ske dig noget.
Det princip gælder da også hvis du vælger en privatforsikring. Hvis vi alle smadrede vores biler, ville der ikke være penge nok.

Jeg syntes altid en debat er spændende, men din holdning er så yderligtgående at det ikke rigtig fører til noget.

PS: Jeg skal nok lade være med at nævne ordet \"solidarisk\", for jeg brækker mig selv over at hører det.
Avatar billede khalim Nybegynder
03. juli 2001 - 16:21 #51
>>>>microtech

okay kan vidst se jeg må prøve på at gøre min egoisme defintion lidt kort......okay here goes nothing så......

Alle er egoister. alt er baseret på egoisme.....alle handlinger udspringer fra egoisme...fx det at du godt vil \"hjælpe\" andre med at klare sig ved at tvinge andre til at gøre det samme er også fordi du er egoistisk du får dækket dit behov for solidaritet(hader også selv ordet) på den måde. Eller det at du bliver surpå din kone/kæreste når hun kigger på andre mænd er også fordi du er egoist....du vil helst ikke miste hende fordi hun er DIN ligesom din bil er også videre...........

Huu det fyldte heldigvis ik\' så meget som jeg havde regnet med........

tvivler på der er så mange i usa i forhold til antallet af indbyggere og tyskland er også et social-demokratisk land såeee det kan du slet ikke bruge som eksempel det viser bare endnu mere hvor dårlig en social demokratisk regering er.........

hvor syg kan man være før de smider en ud?? hvis du konstant ligger på hospitalet så self. men hvorfor sq alle andre så gide at betale for vedkommendes \"hotel\" ophold?? det er der nemlig ingen grund til men staten tvinger folk til det alligevel.....eller hvis man havde lyst til at se godt ud i medierne og man var et firma kunne man give penge til hospitalerne(af egoisme igen)

nu kender jeg ikke så meget til forholdene i tyskland men tror du ikke prisen på en forsikring ville falde rigtig meget jo flere firmaer der var?? derfor skal vi have det frie marked ind som den dejlig stat igen er imod...........5års ventelister fordi vi er imod privat hospitaler...YEAH!!!

ja vi betaler alle for hinanden og det er der jo 50% af befolkningen der ikke gider så hvorfor skal man tvinge dem til det?? når man meget bedre kan klare sig selv hvis der bare kom et par ændringer........ja men en privatforsikring er frivillig.....du kan skifte hvis du ikke får ordentlig service derfor vil firmaerne konkurrere om at yde den bedste service og være billigst(ligsom i-net udbyderne med undtagelse af tdc som stadig tror de er stats eget og har monopol på markedet).......

ja jeg kan selv tilhøre samfundets bund....men hvordan?? hvis jeg tegner de forsikringer som er nødvendige?? og jeg nok ikke regner med at blive indvalid i den nærmeste fremtid.......ellers regner jeg da med min families hjælp...

/khalim
Avatar billede prodic Mester
03. juli 2001 - 16:27 #52
khalim->Gad godt se dine teorier udført i praksis, for de er absolut ikke \"bulletproof\".
Ville bare lige sige det som en sidste kommentar, inden jeg melder mig fra spørgsmålet.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juli 2001 - 22:20 #53
Jeg vil nu også framelde mig denne nu.

khalim\'s holdninger ligger så utroligt langt fra mine egne. Jeg er glad for ikke at leve i hans verden. En verden hvor man ikke tænker på, og hjælper sin næste, men kun er sig selv nærmest. En verden uden socialt sikkerhedsnet af nogen slags.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan khalim ville tænke hvis han fik begge ben kørt af i morgen, eller fik diagnostigseret en sygdom der ville kræve livslang behandling...

NanoQ
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juli 2001 - 22:36 #54
Mon ikke han bare bliver smidt ud i rendestenen, eller kørt væk med dagrenovationen, hvis han får en sygdom der ville kræve livslang behandling ;o)

<SNIP>
hvor syg kan man være før de smider en ud?? hvis du konstant ligger på hospitalet så self. men hvorfor sq alle andre så gide at betale for vedkommendes \"hotel\" ophold??
</SNIP>

Jeg er lidt i tvivl om khalim mener det alvorligt, eller tager pis på os.
Håber egentligt det sidste.
Avatar billede khalim Nybegynder
03. juli 2001 - 22:43 #55
>>>>Nanoq
åååh sådan sker det når man begynder at mangle argumenter.....man skrider bare fra debatten og ignorere det faktum at ca. 30% af dk\'s befolkning har samme opfattelse som jeg har eller det der ligger meget tæt på...........og at de resterende 20% også har en drøm om et andet samfund end det vi har nu

jeg ville ønske jeg heller ikke levede i din verden......en verden hvor man kun tænker på at rage til sig uden at lave noget....en verden hvor man kun tænker på at tage fra dem der har mere end en selv og hvis de nægter så putter man dem bare i fængsel.....gid jeg ikke levede i dit samfund......tror du har misforstået min pointe lidt. efter min opfattelse så bliver selv de \"fattige\" rigere da de bliver motiveret til at lave mere fordi så får de jo flere penge....Jamen hvor skal de arbejde spø\'r du sikkert så... hvis der er lavere skatter vil der automatisk komme flere firmaer da flere turde gøre en indsats (igen) for at få flere penge derfor vil der være masser af arbejde til alle + penge til alle flere end der er nu + man fik selv lov til at råde over disse penge i stedet for at de blev frarøvet en.......

så vil jeg da lige lege spåkone og fortælle dig hvad jeg ville tænke hvis sådan en ting skete imorgen(7-9-13). jeg ville tænke: sørme godt vi har sådan en pis stat der tvinger mine medmennesker til at betale for at jeg kan have det godt nu hvor jeg ligger her uden ben......
men hvis jeg levede i mit samfund ville jeg tænke:
aaah sørme godt jeg var klog nok til at forsikre mig igår så kan jeg få dækket mine udgifter på den måde......hvilken sygdom sq jeg få der ville kræve livslang behandling??

>>>Prodic
du får sikkert ikke læst det her, meeen gid alle ville som dig, prøve min teori af så kunne folk se at den var bulletproof og at folk ville leve meget bedre end nu.....

/khalim
Avatar billede khalim Nybegynder
03. juli 2001 - 22:46 #56
som en lille sidste kommentar til microtech:

Brug lidt tid på at læse nogen artikler inde på www.liberator.dk ikke bare en men 5+ så vil du nok forstå hvad jeg mener med tvangssamfundet og alternativet
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juli 2001 - 23:38 #57
khalim >> Jeg er udemærket klar over hvad du mener.
Jeg har absolut ikke lyst til at læse nogen af artiklerne på www.liberator.dk
Bare overskrifterne får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig.

Jeg er helt tryg ved at du ikke har dine statistikker i orden når du påstår at 30% af den danske befolkning deler dine yderligtgående synspunkter.

Over-and-out
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. juli 2001 - 23:47 #58
www.megafon.dk
v = ca 30 %
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juli 2001 - 23:56 #59
jelzin101 >> Nop. De holdninger er alt for yderliggående.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. juli 2001 - 00:01 #60
ved jeg nu ikke .... måske nu her hvor v er lidt for midtersøgende, men i de goe gamle minimalstatsbog dage mindede deres synspunkter altså en del om nogle af de her på siden fremsatte synspunkter. :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. juli 2001 - 00:02 #61
men det kunne da være meget interesant at se hvordan stemmefordelingen blandt exp. brugere er... hvis der nu var nogen der kunne finde ud af at lave en afstemning....(jeg ced ikke hvordan det skulle gøres)
Avatar billede khalim Nybegynder
04. juli 2001 - 17:46 #62
ja mine holdninger er fra de go\'e gamle minimalstats dage da fogh ikke var sådan en svans og turde sige sin mening i stedet for det der ½socialistiske pis han lukker ud nu om dage....... og stadig væk selv om du siger at venstre ikke er det nu så er deres vælger stadig væk liberalister da Venstre er det eneste liberalistiske parti i dk(eller burde være liberalistisk) derfor stemmer de fleste liberalister stadig væk på venstre eller måske noget konservativt da de jo ikke har et parti som støtter deres holdninger mere.........

såeee ja 30% af dk\'s befolkning har den samme holdning som jeg eller meget tæt på......

>>>microtech

ååh ja de afskyelige artikler om hvordan vores dejlige socialistiske fødevareminister gør sit til at kontrollere os(da vi jo har bevist at det er det vi gerne vil)og hvilke fødevarer vi indtager.....nåå ja sandheden får det da også til at løbe koldt ned ad ryggen på mig.....kan fuldstændig godt forstå du ikke læser dem...for det er fandme skræmmende alt det vi bliver udsat for uden at vi lægger mærke til det fordi vi er blevet vant til det........

/khalim
Avatar billede microtec Nybegynder
04. juli 2001 - 21:58 #63
khalim >> Der er ingen grund til at blive sarkastisk bare fordi man ikke deler dine syge holdninger.
Utroligt hvordan man kan få sig selv til at skrive:

<SNIP>
hvor syg kan man være før de smider en ud?? hvis du konstant ligger på hospitalet så self. men hvorfor sq alle andre så gide at betale for vedkommendes \"hotel\" ophold??
</SNIP>

PS: Hvordan syntes du selv det er gået de gange man har udliciteret børnepasning, ældrepleje og offentlig rengøring?