Avatar billede sun Nybegynder
23. januar 2009 - 14:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Site Søgemaskine noget man selv kan lave?

Jeg webside med en del indhold som kommer fra en database, tror der er ca. 27.000 sider  i alt. Nu er jeg ret tabt i hvordan jeg skal få en site søgning som kan tage forbehold for fejl tast, små stave fejl og endleser.. er det noget man selv kan lave? eller findes der nogle service som ikke er for dyre. Eller hvordan skal man lige gå frem? alt råd er velkommen...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2009 - 15:20 #1
Der findes færdige indexering og søge programmer.

Men hvis du selv vil bygge noget, så kig på Apache Lucene (og evt. Nutch og SOLR overbygningerne).
Avatar billede sun Nybegynder
26. januar 2009 - 11:30 #2
Tak, Arne det var lige sådan noget jeg efterlyste. Nu vil jeg læse hvad jeg kan om det og finde ud af om det er noget jeg kan bruge.

Smid et svar...
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2009 - 14:33 #3
kommer her