Avatar billede mizzah Nybegynder
22. januar 2009 - 16:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

terminal server og ie active x settings

Hey.

Win 2003 TS.

Brugerne kan ikke f.eks. installere activex programmer i IE. Eks. fra deres netbank.

Logger jeg ind som administrator kan jeg godt.

Hvilken policy skaljeg ændre ? har googlet meget rundt uden held..

VH. Mikkel
Avatar billede sup3rior Nybegynder
28. januar 2009 - 11:39 #1
Så vidt jeg husker kan man bruge følgende workaround på det. Husk bare at dette er en KÆMPE sikkerhedsrisiko, da en bruger jo ikke har den fornødne kompetence til at afgøre om en plugin er sikker at installere eller ej.
Derfor eksponerer du dit system i stor grad overfor skadelige plugins.

Tildel gruppen Users SeLoadDriverPrivilege. Dette gøres i Local Security Policy under:
Computer Configuration/Windows Settings/Security Settings/Local
Policies/User Rights Assignment/Load and Unload Device drivers

Tildel gruppen Users fuld kontrol over mappen "c:\windows\downloaded program
files"

Tildel gruppen Users fuld kontrol til "HKLM\Software\Microsoft\Code
Store Database" registreringsnøglen

Brugen af ovenstående er på egen risiko, og jeg personligt ville ALDRIG give mine brugere lov til dette.
Avatar billede mizzah Nybegynder
28. januar 2009 - 14:49 #2
Nej du har sgu ret. Den eneste workaround er at installere alle plugins for brugerne som er nødvendige. Det andet der det duer sgu ikke. DU skal have tak for dit svar, smid et, så får du points!
Avatar billede sup3rior Nybegynder
28. januar 2009 - 15:26 #3
Det kommer her :)