Avatar billede ladyhawke Novice
22. januar 2009 - 12:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CSS til at printe en bestemt div

Hvordan får jeg printet en bestemt div (og kun den) via CSS/JS?

Jeg kan sagtens printe siden, men jeg får knapper, navigation og noget layout som jeg ikke ønsker printet...

Er der nogen måde hvor man kan nøjes med at printe div med id=printarea? Eller skal man markere alt andet som at det ikke skal printes? (jeg har et print style sheet)
Avatar billede zips Juniormester
22. januar 2009 - 15:16 #1
Jeg kender kun til at sætte alt det du ikke ønsker udskrevet til display: none; om der findes noget JS ved jeg ikke.
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2009 - 18:17 #2
<ole>

Du kan bruge media-types, men det kræver, du tænker det ind fra begyndelsen af den kodemæssige del af designfasen:
    http://www.w3.org/TR/CSS21/media.html

/mvh
</bole>
Avatar billede ladyhawke Novice
26. januar 2009 - 14:03 #3
layoutet er ikke tænkt på den måde fra starten, men jeg må se om jeg kan få lov at ændre det...
Avatar billede ladyhawke Novice
03. februar 2009 - 08:26 #4
Jeg har fundet ud af at hente det ønskede content med JavaScript og printe det i et "nyt" vindue...

læg et svar begge 2, forslagene er fine og til dels med i resultatet
Avatar billede deurell Nybegynder
17. februar 2009 - 16:38 #5
hmmm...en skam at du ikke deler løsningen med andre.
Avatar billede zips Juniormester
17. februar 2009 - 16:52 #6
Her er et svar :-)
Avatar billede ladyhawke Novice
17. februar 2009 - 17:47 #7
løsningen er ret lang at skrive herinde, men i princippet henter jeg indholdet af min "content" div via document.getElementByID og render en helt ny side med indholdet (det er det der fylder) og så har jeg fået lov til at opdatere CSS'en en smule, med lidt print styles
Avatar billede ladyhawke Novice
20. februar 2009 - 12:35 #8
lukket - da der ikke var yderligere respons