Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
21. januar 2009 - 16:06 Der er 1 løsning

opsætning af Zyxel prestige 2602R-61 til full bridge mode?

Hej

Har prøvet at følge den her:

http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=814956

Men det går squ galt når jeg er inde i min zyxels opsætning og skal putte en masse parametre som jeg ikke kender ind i de forskellige bokse, når jeg vælger bridge under WAN setup.

Det er fordi jeg gerne vil have min ps3 til at køre NAT2 over trådløs og ikke blive registreret som NAT3.
Kommer også til at køre DNLA over trådløs, men det er en helt anden sag, dog har jeg også lige et spørgsmål om det, hvis det går an i samme tråd =) Prøvede at streame en blueray film i går med ps3 media server, det virker, men min trådløse opsætning kan kun trække ca 3600 kb/s og tror vist blueray 1080P er det dobbelte? Har læst ps3 ikke kan køre N netværk, så det ka jo ikke betale sig at investere i en trådløs N router?

NÅ, det vigtigste er squ at jeg får sat min zyxel prestige 2602R-61 op i samspil med min trådløse Hawking HWR54G. Jeg vil gerne prøve, hvis muligt, at sætte det op som linket ovenover anviser. Så Zyxel agerer full bridge mode og min trådløse hawking klarer ærterne? Ville det ikke også give mig en mere "stabil/enkel" forbindelse i stedet for alt det der 2 x routere der gør nogle af de samme ting?

Kan ikke finde noget på google omkring at sætte lige præcis min zyxel til full bridge mode, derfor har jeg fundet frem til eller forsøgt mig under LAN SETUP og WAN SETUP. Under LAN SETUP ud for DHCP vælger jeg NONE. Under WAN SETUP er det jeg ikke kender alle de forskellige parametre eller om jeg overhovedet skal gøre andet end at vælge Bridge ud for Mode står den på routing, men jeg vælger bridge. Så kommer der en MASSE parametre:

Encapsulation

Multiplex

Virtual Circuit ID
  VPI

  VCI

ATM QoS Type

Cell Rate
    Peak Cell Rate     cell/sec

    Sustain Cell Rate    cell/sec

    Maximum Burst Size

Under encapsulation kan man vælge RFC1483 eller PPPoE, men jeg har ikke forstand på hvad, selvom de snakker om at teste bridgen i linket ovenover og der står der noget med PPoE, når man prøver at oprette en forbindelse for at teste om man nu også har fået sat sit modem i korrekt full bridge mode...

Er jeg helt ude i hampen eller findes der en bedre måde?

Vil jo gerne kunne bruge DNLA og få NAT2 på min ps3 m mit trådløse net, men vil heller ikke gå på kompromi med noget andet, der må være en optimal løsning...

Har læst en del om det med ps3 og at få NAT2, men det der med "bare" at smide den i DMZ zonen på sin trådløse, siger mange er en stor invitation og sikkerhedslast, andre siger slå UPnP fra på din opsætning, så kører DNLA perfekt, det har jeg læse har virket for utrolig mange...

Ved squ ikk, det en tuff cookie, håber I kan hjælpe...
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
28. september 2009 - 10:17 #1
Nå, ingen svar, jeg lukker og slukker...