Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
20. januar 2009 - 16:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

lav selv "siden blev ikke fundet" side

Jeg tænkte på hvordan man kan lav sin egen "Siden blev ikke fundet" side, ligesom eksperten her http://www.eksperten.dk/dfgdf

Jeg har forstået lidt at det har noget at gøre med .htaccess men mere ved jeg ikke rigtig er der nogen der vil skrive lidt om det.
Avatar billede micc Nybegynder
20. januar 2009 - 18:04 #1
Jeg vil mene at du bare kan klare det ved bare at skrive fx:

ErrorDocument 404 /404side.html

i din .htaccess fil.
Avatar billede wanze Nybegynder
21. januar 2009 - 04:55 #2
Det kan gøres som micc siger, men jeg tror dog ikke det er sådan, de gør her på Eksperten.

Alt, hvad der står efter domænet (/spm/860552) bliver her smidt som variabler til index.php e.lign. Det svarer altså til, at man skriver noget ala index.php?side=spm&id=860552.

Ellers ville et link til fx eksperte.dk/asd/123 jo blive sendt til index.php og serveren vil ikke se det som en 404.

Min pointe er, at miccs løsning nok ikke altid er helt nok, hvis du fx har en side, hvor man tilgår undersiderne som /index.php?side=navn. Her vil serveren ikke se det som en 404, selvom man angiver /index.php?side=noget-der-ikke-findes.

Jeg håber, det giver lidt mening. Jeg er lige stået op.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
21. januar 2009 - 14:39 #3
Jammen godmorgen da klokken 04:55:29 :/
Det er mest fordi at mine bruger kommer til en meget kryptisk side hvis jeg har linket forkeret, og derfra vil jeg så gøre den opmærksom på at det er en fejl.

Jeg ønsker dog at beholde det indhold da jeg bruger det til at finde fejl, så er der en metode så man kan impotrer noget HTML eller bare skrive det direkte i.

Altså i meget simpel udgave ...
______________________________
| Siden su søgte findes ikke |
| Du kan gå tilbage her:    |
|                            |
| Kryptisk indhold          |
______________________________

Mit nuverende indhold af .htaccess...
# -FrontPage-

IndexIgnore .htaccess */.??* *~ *# */HEADER* */README* */_vti*

<Limit GET POST>
order deny,allow
deny from all
allow from all
</Limit>
<Limit PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>
AuthName a-mweb.dk
AuthUserFile /home/amwebdk/public_html/_vti_pvt/service.pwd
AuthGroupFile /home/amwebdk/public_html/_vti_pvt/service.grp
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
24. januar 2009 - 11:32 #4
Det er vist blevet en død tråd nu :(
Avatar billede wanze Nybegynder
24. januar 2009 - 14:49 #5
Død tråd? Tjah. Du kan prøve at smide ErrorDocument 404 /404side.html i din htaccess-fil og lave en fil, der hedder 404side.html med det indhold du nu ønsker.

Problemet med det du foreslår er jo, at hvis din side laver noget kryptisk indhold, på en side der ikke burde eksistere, så er det nok fordi den tror, den burde eksistere. Derfor kan vi ikke fortælle dig, hvordan du laver siden, fordi ikke engang din server ved, at siden ikke bør eksistere. Du har kodet din side - du må selv kunne sætte nogle retningslinjer op i din fil for, hvornår din side bør eksistere og så handle ud fra det.

Vi ved ikke, hvad det for dig vil sige, at siden ikke eksisterer. Hvis din side laver krytpisk indhold, så eksisterer den jo.

Jeg håber du forstår, hvad jeg mener.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
25. januar 2009 - 22:07 #6
Død tråd = der er ikke sket noget i 3 dage.

Ja det er forstår jeg godt nu.
Jeg mener at den ikke findes, hvis man fx leder efter den via ftp. Men jeg tror nu godt at jeg kan finde ud at at få lavet det kryptiske indhold i PHP.

--Citat
Selv "intet" eksistere.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
25. januar 2009 - 22:13 #7
Desuden kan jeg ikke få
ErrorDocument 404 /home/amwebdk/public_html/Portal/fejl404.php
til at virke.

Not Found
The requested URL /3fgdfgd/2342.php was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Avatar billede wanze Nybegynder
29. januar 2009 - 21:06 #8
Nej, det kan jeg læse ud fra fejlmeddelelsen. Stien er åbenbart bare ikke rigtig, altså /home/amwebdk/public_html/Portal/fejl404.php - Du har oprettet fejl404.php, ikke? Isåfald prøv med en relativ sti - dvs. bare "ErrorDocument 404 fejl404.php" og så placér fejl404.php i samme mappe som .htaccess.