Avatar billede filterfri Nybegynder
20. januar 2009 - 08:14 Der er 16 kommentarer

for lille en skærm, når jeg placerer min video på min hj.side

jeg har lagt en musikvideo (hjemmelavet) på min hjemmeside på one.com, men det script jeg bruger er vist ikke helt tilstrækkeligt for der bliver kun vist 1/8 af selve billedet.
<html>
<embed src="unlesss we were great.m4v"autostart="true"loop="false">
<head>
  <title></title>
</head>

<body>

Jeg har her vedlagt teksten på selv siden og hvis du vil se hvad jeg mener, så er her et link til selve siden der skaber problemer for mig.
http://filterfri.dk/it%20was%20you.html

Jeg tror det er lidt vanskeligere end bare svær, jeg ved dog ikke hvordan jeg skal pointe det her, jeg er temmelig ny til alt det her, dejlige skabende med min computer.

jeg håber du kan hjælpe
Hav en god dag
Filterfri
Avatar billede Kengun Praktikant
20. januar 2009 - 08:30 #1
hmm, måske jeg er helt fejl på den men kan du ikke lægge til bredde og højde tags?

i antal pixler:

<html>
<embed src="unlesss we were great.m4v" width="300" height="300" autostart="true" loop="false">
<head>
  <title></title>
</head>

eller i %:

<html>
<embed src="unlesss we were great.m4v" width="100%" height="100%" autostart="true" loop="false">
<head>
  <title></title>
</head>
Avatar billede filterfri Nybegynder
20. januar 2009 - 09:02 #2
Du er genial :-)
Det virkede med de 100% i højde og bredde.
Tusind tak
Filterfri
Avatar billede Kengun Praktikant
20. januar 2009 - 10:22 #3
Super at det fungerede :-). Jeg synes dog at 150 points for mit tip er lidt for meget. Jeg vil gerne give nogle points tilbage til dig, hvis det er fint ved dig?
Avatar billede filterfri Nybegynder
28. januar 2009 - 09:01 #4
Jamen du kan da yde mere, hvis du skulle have så dårlig samvittighed ;-)
Har du set resultatet?
Det er et lidt lille skærmbillede, ikk?
Og jeg har ellers forsøgt at lave tallene om og osse bare manuelt gå ind i webcreatorsiden og trække skærmen større, men nixen bixen.
På youtube går den fint ind, med et lidt større skærmbillede (tjek ud filterfri).
Og ellers, angående vores mellemliggende, så er jeg bange for at at jeg allerhøjest kan tilbyde en græsslåning, da jeg vist ikke er meget bevent i internetsammenhænge.
Hav en blændende dag
Filterfri
Avatar billede Kengun Praktikant
28. januar 2009 - 10:08 #5
hmm, forstår ikke helt. 20/01-2009 09:02:10 siger du at 100% i højde og bredde fungerede. Fungerer det ikke nu længre?
Avatar billede filterfri Nybegynder
09. februar 2009 - 19:05 #6
Jo, det virker, men skærmbilledet er bare meget småt, lidt mindre end på youtube.
Før du hjalp mig viste den kun det ene hjørne af selv musikvideoen.
http://filterfri.dk/it%20was%20you.html
her kan du se resultatet, det ville være fedt om diagonalen var bare dobbelt så stor.
Avatar billede Kengun Praktikant
09. februar 2009 - 19:14 #7
så ændrer du blot de width="xxx" height="xxx" tags sådan at du får den størrelse du vil have.
Avatar billede filterfri Nybegynder
10. februar 2009 - 19:04 #8
det virker ikke, billedet er stadig småt, jeg har både forsøgt at ændre px størrelse og fordoble % i bredde og længden, men billedet er det samme
Avatar billede Kengun Praktikant
10. februar 2009 - 19:26 #9
så har du lavet noget forkert
Avatar billede filterfri Nybegynder
10. februar 2009 - 20:50 #10
hehe, tror du?

Prøv at dyrke den her

<HTML>
<HEAD><TITLE></TITLE>
<STYLE>
BODY, TD, P {font-size: 12pt; font-family: times new roman, times, serif}
H1 {font-size: 26pt; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-weight: normal}
H2 {font-size: 18pt; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-weight: normal}
H3 {font-size: 16pt; font-weight: normal}
H4 {font-size: 14pt; font-weight: normal}
A {text-decoration: none}
A:hover {text-decoration: underline}
</STYLE>
</HEAD>
<BODY><EMBED style="WIDTH: 850px; HEIGHT: 576px" src=discodans.mov width=200% height=200% type=video/quicktime  autostart="true" loop="false">
<STYLE>
BODY, TD, P {font-size: 12pt; font-family: times new roman, times, serif}
H1 {font-size: 26pt; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-weight: normal}
H2 {font-size: 18pt; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-weight: normal}
H3 {font-size: 16pt; font-weight: normal}
H4 {font-size: 14pt; font-weight: normal}
A {text-decoration: none}
A:hover {text-decoration: underline}
</STYLE>
</BODY>

kan du se noget jeg skal prøve?
Avatar billede Kengun Praktikant
10. februar 2009 - 22:41 #11
Den her er helt fejl:
<EMBED style="WIDTH: 850px; HEIGHT: 576px" src=discodans.mov width=200% height=200% type=video/quicktime  autostart="true" loop="false">

forsøg den her istedet (har ikke testet den ud men jeg tror den skal fungere):
<embed src="discodans.mov" type="type=video/quicktime" width="850" height="576" autostart="true" loop="false"></embed>
Avatar billede filterfri Nybegynder
11. februar 2009 - 09:50 #12
hehe, nixen.
Stadig samme lille skærm.
Jeg kan jo bare sende folk videre til youtube, hvor skærmen er lidt større, meeeeen.
Det er en svær nød at knække, hva ?
Avatar billede Kengun Praktikant
11. februar 2009 - 12:46 #13
kan du poste koden du bruger nu?
Avatar billede filterfri Nybegynder
11. februar 2009 - 21:25 #14
hvilken kode?
Avatar billede Kengun Praktikant
11. februar 2009 - 22:23 #15
som du bruger for at vise den film
Avatar billede filterfri Nybegynder
12. februar 2009 - 00:40 #16
<embed src="discodans.mov" type="type=video/quicktime" width="850" height="576" autostart="true" loop="false"></embed>

denne her?