Avatar billede atan0005 Nybegynder
19. januar 2009 - 15:18 Der er 9 kommentarer

min webside ser forkert ud på firefoxx

Hej

Jeg har lavet en hjemmeside som står på tyrkisk som jeg har lavet tilbage i 2007. Den vises fint ud  på internet explorer men i firefoxx ser det helt forkert ud? Nogen der har løssning på dette? adressen på hjemmesiden er www.zaferiye.org

På forhånd Tak
Avatar billede atan0005 Nybegynder
19. januar 2009 - 15:20 #1
og jeg har brugt frontpage 2003 til og lave hjemmesiden.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. januar 2009 - 15:22 #2
1. Frontpage er MS, Explorer er MS, Firefox er ikke ;o)
2. Du skal have en gyldig doctype på hvis det skal ses ens i de forskellige browsere
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. januar 2009 - 15:25 #3
Og et lille tip:
For at være sød mod dem der har tendens til at få epileptiske anfald, burde du nok droppe nogle af de der "rullere" ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. januar 2009 - 15:32 #4
Og tip nr 2:
Den er utrolig tung (tager lang tid før den vises). Det burde du gøre noget ved.
Avatar billede jokkejensen Novice
19. januar 2009 - 15:54 #5
tip 3, ingen musik.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. januar 2009 - 15:55 #6
Har ingen højttalere :D
Avatar billede atan0005 Nybegynder
19. januar 2009 - 16:07 #7
ok, tak for hjælpen. men hvordan får jeg lavet sådan en gyldig doctype?
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. januar 2009 - 19:26 #8
Hvis man kører den igennem W3C HTML validator, finder den mange fejl:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.zaferiye.org%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Der står også noget forklaring til omkring Doctpye (Document Type) og hvordan du sætter det.
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. januar 2009 - 19:28 #9
Det skal lige siges at mange af de fejl du får i validatoren, måske bliver rettet, når du får DocType på plads.

I forhold til en hjemmeside, er DocType blot en linje kode du skal skrive i toppen af siden. Denne kode fortæller så browseren (og validatoren) hvilken version af HTML du bruger.