Avatar billede qanza Nybegynder
19. januar 2009 - 00:46 Der er 3 kommentarer

VNC og opsætning på you see router

Hey.

Jeg har anskaffet mig VNC Enterprise og vil gerne have det sat op så jeg kan styre mit mediacenter fra min bærbar. Men skidtet driller. Der er Windows xp pro på begge maskiner og installeret VNC på begge. Men når jeg åbner VNC og tester om der er forbindelse får jeg denne meddelese:

Connection test failed.

Your server appears to be behind a NAT router with IP address 80.163.8.105. You will need to configure that router to forward port 5900 to this computer before you will be able to connect to your server over the Internet.

Jeg har en yousee router hvor jeg vil mene at jeg har lukket op for port 5900.

Inde på routeren er jeg gået ind under fanen Port forwarding, hvor jeg har sat start port 5900 og End port 5900 trykket TCP og local ip adresse har jeg ændret det sidste dicimal til 2 fordi den ikke må være 0 eller 1. Har så added dette og logget ud. Den bliver bare ved med at give mig samme besked. Hvor går jeg galt i byen henne?
Avatar billede sorenrosiak Nybegynder
19. januar 2009 - 10:02 #1
Ip'en du forwarder til skal så have den ip adresse du har indtastet i routeren, der ender på 2. Jeg ved ikke lige om du forstår hvad jeg mener, ellers skal jeg gerne uddybe det lidt mere.
Avatar billede qanza Nybegynder
19. januar 2009 - 11:23 #2
Det må du meget gerne:) Fordi jeg kan nemlig ikke ændre mere i ipen end det sidste dicimal. Altså for at komme ind på routeren er ipen 192.168.0.1 Det er så det sidste dicimal i den der ip jeg kan ændre.
Avatar billede locke Nybegynder
19. januar 2009 - 11:25 #3
Ligger forvirringen i hvor den skal pege hen? Hvis mediacenter har adressen 192.168.0.9, så skal du indtaste et 9-tal.

Hvis du kun skal kunne fjernstyre den hjemmefra, og ikke f.eks. fra kina, så skal du ikke lave noget i routeren.