Avatar billede ob1 Nybegynder
18. januar 2009 - 23:50 Der er 4 kommentarer

Jeg ryger konstant af internettet

Hej,

Jeg har problemer med min internet forbindelse - problemet opstår, når jeg prøver at tilslutte netværket gennem LAN-kablet, skriver den at
"netværket ikke kan identificeres".
Og når jeg "Diagnoserer forbindelsesproblemer" skriver den:
Det er ikke muligt at kommunikere med Primær DNS-server (212.242.40.3)

Det har fungeret fint i omkring et halvt år, lige siden vi fik installeret trådløst netværk, men her for en uge siden begyndte problemerne.
Jeg kan være på nettet i omkring 10min. hvorefter netværket skifter til kun at være "lokalt".
For at jeg kan komme på internettet igen, skal jeg slukke + tænde routeren, hvorefter det 'oftest' fungerer i yderligere 10min.

-Netværket går gennem cybercity
-På netværket har vi 2 pc'er - en stationær og en bærbar (LAN og WAN).

Jeg håber, i har et forslag til, hvad årsagen kunne være.

mange tak på forhånd
OB1
Avatar billede overloaded Mester
19. januar 2009 - 00:27 #1
Avatar billede ob1 Nybegynder
19. januar 2009 - 07:47 #2
Cybercity melder ikke om nogen fejl.
jeg mistænker at det har noget med ip/standard gateway'en at gøre, men har dog ikke helt styr på det.
Avatar billede azarat Nybegynder
23. januar 2009 - 12:50 #3
eftersom det virker efter du har genstartet routeren vil jeg tro at det har noget med den at gøre. Prøv at resette routeren til default settings.
Avatar billede ob1 Nybegynder
23. januar 2009 - 13:41 #4
Jeg fandt ud af, at det var et problem med lan-netværkskortet i pc'en.
Ellers tak for hjælpen.