Avatar billede micanni Nybegynder
18. januar 2009 - 17:54 Der er 7 kommentarer

vedr. bannere

hej derinde.

jeg har startet et autoklargøringsfirma og vil nu gerne lægge nogle bannere ind på forskellige sider.
jeg har ladet mig fortælle at der findes et program, der gør at når man ønsker at ændre på sine bannere, så behøver man kun at ændre det et sted, så ændrer man det på alle sine bannere.

håber at i som sædvanligt kan hjælpe mig

hilsen michael
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. januar 2009 - 18:08 #1
Hvad betyder "forskellige sider"?:

1) Flere forskellige sider på dit eget domæne/hjemmeside.

2) Flere forskeliige sider, som f.eks. på forskellige/flere bil-sider på nettet.

Lige meget om det er nr 1 eller nr 2, skal du bare referer til billedet via billedets sti. Forskellen på nr 1 og nr 2 er, at hvis det er nr 2, SKAL du bruge den fulde sti, dvs. http://www.adressen.dk/billedetsnavn.jpg .
Hvis det er nr 1, kan du nøjes med "/billedetsnavn.jpg", "billedetsnavn.jpg" eller ligenden, afhængigt af hvor billedet ligger i forhold til filen der referer til billedet..

Håber at det hjalp.. :-)
Avatar billede micanni Nybegynder
18. januar 2009 - 18:26 #2
hey thesurfer

tak for dit indlæg.

det er nr 2 jeg vil bruge da det er forskellige bilsider jeg gerne vil ann. på

jeg mangler programmet til at lave bannerne med da jeg er totalt grøn på dette område

hilsen michael
Avatar billede e-block Juniormester
18. januar 2009 - 19:50 #3
Hej Michael

Hvis du ønsker at lave et animeret banner, er det bedste valg nok Flash. Dog er det et program der ikke er lige at gå til. Men nettet og biblioteket er en stor hjælp, lige som diverse nyhedsgrupper og fora også kan hjælpe.

Spørg endelig.

e-block
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. januar 2009 - 21:10 #4
micanni> Bannere er bare billeder. Det betyder at du kan bruge et hvilket som helst tegneprogram.. selv Paint i Windows.

Den eneste begrænsning er sådan set dine grafiske evner.. :-)
Avatar billede micanni Nybegynder
18. januar 2009 - 22:11 #5
tak for din hjælp thesurfer
Avatar billede micanni Nybegynder
18. januar 2009 - 22:12 #6
kan du ikke sende mig et svar så vi kan afregne

på forhånd tak

michael
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. februar 2009 - 22:22 #7
Svar :)