Avatar billede lbl Nybegynder
17. januar 2009 - 18:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min bærbare kan pludselig ikke gå på nettet!

Hjælp!!!!!!
Jeg har fået at vide at jeg kan ikke kan foretage DNS-opslag - ellers har alt fungeret ok indtil nu.... jeg havde installeret diverse anti-virus programmer bla. firewall Comodo og online-amor - da jeg ringede til support fik jeg at vide at jeg kunne slette min firewall for den kunne blokere for opdateringer fra Windows... efter jeg har slettet alt hvad der ligner firewalls kan jeg stadig ikke komme på nettet - hvad kan være galt?????
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 19:11 #1
Prøv at systemgendanne til et tidspunkt hvor det virkede
Avatar billede lbl Nybegynder
17. januar 2009 - 19:19 #2
ja alt virkede igår - ehh hvordan systemgendanner jeg??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. januar 2009 - 19:25 #3
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse. Vælg det nærmeste tidspunkt, hvor du ved det virkede. Vær opmærsom på, at programmer installeret efter det valgte tidspunkt forsvinder og opsætningen bliver sat som den var på det pågældende tidspunkt.
Avatar billede lbl Nybegynder
17. januar 2009 - 20:12 #4
jeg prøver lige og vender tilbage....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. januar 2009 - 22:58 #5
Ja - gør det. :o)

I øvrigt skal du vide, at der KUN bør være én firewall og KUN (særdeles vigtigt) ét antivirus program installeret på en computer. Flere af den slags VIL på et eller andet tidspunkt skabe problemer.

Ud over firewall og antivirus programmerne bør du have installeret et godt antispywareprogram. Spyware er i dag en større trussel mod dig og din computer, end virus nogensinde har været det, og der ser kun ud til at blive værre med tiden.

Alt dette om computer sikkerhed, vil jeg anbefale du kigger nøjere igennem her -
http://www.spywarefri.dk/

Hvis du har flere sikkerheds problemer, eller problemer i det hele taget med din computer, så gør det eneste rigtige efter min mening... følg denne vejledning slavisk - http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede lbl Nybegynder
18. januar 2009 - 09:30 #6
Hej Victor-1
jeg vil bare sige tusinde tak!!!! det virker nu - og alligevel lidt sjovt når jeg har ringet til support 2 gange og haft en programmør til at kikke på det uden resultat... så jeg har da ihvertfald lært at systemgendanne(-:
Jeg skal også huske at sige tak til helgec som også foreslog det samme! men du har virkelig guided mig igennem og jeg bruger dit link og råd til at sætte det hele rigtigt op
endnu engang tak og hav en dejlig dag
Louise
Avatar billede lbl Nybegynder
18. januar 2009 - 09:41 #7
Victor-1 send lige et kort svar så du kan få points
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. januar 2009 - 10:34 #8
Gerne... og selv tak. ;o)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 10:39 #9
Tænk at det kræver en guide for at systemgendanne, måske man skulle overveje en guide til "Tænd / sluk computeren"
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. januar 2009 - 11:01 #10
@ helgec
Er der nogen grund til at nedgøre opretteren?
Det KAN være en ny pc-bruger... eller blot en af mange brugere som ikke ved, hvordan man fejlsøger og løser problemer som kommer før eller siden.

Du må gerne få pointene, hvis det er der skoen klemmer...
Avatar billede lbl Nybegynder
18. januar 2009 - 13:44 #11
Tjaa(-: kan måske godt se at det er lidt flovt at jeg ikke kunne noget elementært... Synes bare at I skal nyde at I er helte!!!