Avatar billede wever Nybegynder
16. januar 2009 - 21:13 Der er 6 kommentarer

FTP, portforwarding? Filezilla

Hej
Har et problem med at få oprettet en FTP server på internettet!!

Jeg har en internetforbindelse fra Cybercity via en Zyxel router. Så har jeg en trådløs forbindelse til min computer via en Sitecom router.

Jeg har prøvet at forwarde min Zyxel routers port 20-21 til min trådløse router, som jeg så har bedt om at forwarde port 20-21 til min lokale maskine som FileZilla kører på.

Desuden har jeg bedt dem om at forwarde 55 andre porte på samme måde som ovenfor (som FileZilla så er indstillet til at bruge).

Jeg kan godt se min FTP server på min egen maskine (på det interne netværk) men jeg kan ikke se den eksternt, hvad gør jeg forkert / hvad mangler jeg at gøre??
Avatar billede lablo Nybegynder
16. januar 2009 - 21:35 #1
kan du se FTP serveren over det trådløse netværk ? og er det sidste led forbindelsen til Internettet forbindelsen stopper ?
sidste spørgsmål er har du dynamisk eller statisk IP fra udbyderen ?
Avatar billede wever Nybegynder
16. januar 2009 - 21:40 #2
Kan godt bruge FTP serveren internt på mit netværk.

Har statisk IP.
Avatar billede lablo Nybegynder
16. januar 2009 - 21:46 #3
Hvad sker der hvis du prøver at forwarde fra zyxel routeren direkte til din PC hvor Filezilla er installeret. Eller har du 2 netværk (som jeg læser det er der 2 routere)
Avatar billede lablo Nybegynder
16. januar 2009 - 21:56 #4
jeg mener at hvis du forwarder direkte til den Ip addresse som sin ftp server har
Avatar billede wever Nybegynder
16. januar 2009 - 22:43 #5
Men min computer har vel principielt ingen IP på netværket mellem de to routere!?
Avatar billede lablo Nybegynder
16. januar 2009 - 23:51 #6
nej. men den bør få en IP addresse fra en af dem (bør kun være 1 dhcp server aktiv). Den Ipaddresse serveren har fået bør være den der står i zyxell routeren. Så vil jeg mene at resten skulle give sig selv .. det er muligt jeg tager fejl :-)