Avatar billede rj77 Nybegynder
14. januar 2009 - 22:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer starter ikke op!

Hej Eksperter :-)
Jeg har lige investeret i nyt hardware
Bundkort uden on-board grafik
RAM
CPU
PSU
GFX-Kort
Men når det hele så er samlet, kører det hele rundt som det skal.
MEN skærmen tænder ikke og efter ca. 10-20 sek slukker den igen.
Har endda prøvet at skifte det hele igen, dog med et bundkort MED on-board grafik, men med samme resultat.
Nogen der muligvis har et bud på hvad der måske kan være galt?

Mvh
Rene
Avatar billede KLS Novice
14. januar 2009 - 22:17 #1
Har du ikke på dit bundkort nogle indikator lamper, som lyser på en bestemt måde når bios starter op ?? der er forskellige informationer man kan hente her fra.
Evt. en defekt ram klods, eller andet, men hvis du kan finde mellem 4 og 6 lamper på dit bundkort så kan du nok bedre finde fejlen.
Eller kommer den med nogle underlige Bip før eller efter skærmen slukker ?
Avatar billede off-line Nybegynder
14. januar 2009 - 22:49 #2
Dit ekstra grafikkort kræver måske et direkte strømstik?
Avatar billede justrace Novice
15. januar 2009 - 00:21 #3
... og det firkantede stik der tit sidder oppe ved siden af CPU'en?
Avatar billede rj77 Nybegynder
15. januar 2009 - 05:15 #4
På det ene bundkort, var der ikke nogen lamper.
Og på det andet, er der kun et powerlampe og den lyser godt nok..
Har sat det bundkort i, hvor der er onboard-grafik. Og har prøvet med 4 forskellige RAM-blokke og har pillet det extra grafikkort ud...
Avatar billede off-line Nybegynder
15. januar 2009 - 13:29 #5
Du har vel ikke givet CPU'en et ordentlig lag kølepasta? eller ved du godt, at det
kun skal være en tynd film, som dækker microskopiske sprækker. Ellers virker det
modsat - isolerende, og CPUén bliver gloende og slår fra.
Avatar billede rj77 Nybegynder
12. marts 2009 - 19:19 #6
Bundkortet virkede ikke :-(