Avatar billede lgyrud Nybegynder
14. januar 2009 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lyd og skærm driver problemer

Jeg har været nødtil at formatere min PC og i den forbindelse er både lydkort og skærmkort drivere forsvundet.
Jeg har været inde og hente - dvs downloade iht. min computers indhold på en hj.side:
http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=205

for at installere:

CHIPSET Driver (VIA Chipset 4in1 Drivers) derefter VGA (VIA KM400(A) / KM266 Pro / P4M800 VGA Drivers)og Raid driver (VIA PIDE/SATA RAID Drivers & Utility), husk også lyddriveren (Realtek ALC Series AC97 Audio Driver).

Installeret Chipset driver først og genstartet pc. Dernæst downloaded VGA / RAID og AC97 drivere.
AC97 driveren kalder sig DriverDetective og kommer frem med en registreringsoplysning til msi.com - kan det være rigtig ?
RAID kan jeg ikke rigtig gøre så meget med - der er ingen setup fil. Blot en setup text file + filer jeg ikke kan køre.
Skærm driver:Jeg kan ikke gennemføre installationen da den fremkommer med oplysning" Setup was unable to complete the installation. Check the progress log in your windows directory for more details. (-1)->C:\windows\s3iscf.log

Er der nogen der kan se hvordan jeg kommer videre ?

Hilsen
Leif
Avatar billede peet-49 Novice
14. januar 2009 - 18:14 #1
På alle PC- tastaturer kan man altid skrive snabel-a ved hjælp af følgende kombination:
Num Lock aktiveres.
Hold Alt nede (det er den til venstre for mellemrumsknappen) mens....
På det numeriske tastatur (cifrerne over til højre) tastes 64
Endelig slippes Alt tasten.
Denne "procedure kan også skrive som "Alt + 64" med Num Lock aktiveret.
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. januar 2009 - 19:06 #2
Vist et fejlgået svar.
Er du helt sikker på, at det er det korrekte bundkort? Dumt spørsmål, men ligesom det første der skal være på plad.
Hvilket styresystem har du installeret?

Hilsen

Ptj_11
Avatar billede lgyrud Nybegynder
15. januar 2009 - 20:01 #3
Hej Ptj_11
Jeg kom vist til at acceptere "peet-49" svar - men skidt!
Jeg har vedhæftet en række oplysninger i forbindelse oplysning ang. Motherboard:

>>
PC:
      Operativ System                              Microsoft Windows XP Home Edition
      OS Service Pack                                  Service Pack 3
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID:                          03/23/2005-P4M800-8237-6A7L2M4JC-00
      Motherboard Navn                                  Ukendt

    Front Side Bus Egenskaber:
      Bus Type                                          Intel NetBurst
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                133 MHz (QDR)
      Effektiv Hastighed                                533 MHz
      Båndbredde                                        4267 MB/s

    Egenskaber for Hukommelses Bus:
      Bus Type                                          DDR SDRAM
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                133 MHz (DDR)
      Effektiv Hastighed                                267 MHz
      Båndbredde                                        2133 MB/s

    Egenskaber for Chipset Bus:
      Bus Type                                          VIA V-Link
      Bus Bredde                                        8 bit
      Virkelig Hastighed                                67 MHz (ODR)
      Effektiv Hastighed                                533 MHz
      Båndbredde                                        533 MB/s

Motherboard:
      CPU Type                                          Intel Celeron D 335, 2800 MHz (21 x 133)
      Motherboard Navn                                  Ukendt
      Motherboard Chipset                              VIA P4M800
      System Hukommelse                                960 MB
      BIOS Type                                        Award (03/23/05)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM1)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM2)
      Kommunikations Port                              ECP-printerport (LPT1)

    Grafikkort:
      Grafikkort                                        VIA/S3 UniChrome
      3D Acclerator                                    VIA/S3 UniChrome

VIA/S3 UniChrome                                                                  Grafikkort
    VIA/S3 UniChrome                                                                  3D Acclerator

--------[ GPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Integrated: VIA/S3 UniChrome Integrated ]

    Grafik Processor Egenskaber:
      Grafikkort                                        VIA/S3 UniChrome Integrated
      GPU Kode Navn                                    UniChrome
      PCI Enhed                                        1106 / 7205
      Bus Type                                          Integreret
      GPU Hastighed                                    133 MHz
      RAMDAC Hastighed                                  250 MHz
      Pixel Forbindelser                                1
      TMU per Forbindelse                              1
      Vertex Shaders                                    Ikke Understøttet
      Pixel Shaders                                    Ikke Understøttet
      DirectX Hardware Understøttelse                  DirectX v6.0
      Pixel Fillrate                                    133 MPixel/s
      Texel Fillrate                                    133 MTexel/s

    Egenskaber for Hukommelses Bus:
      Bus Type                                          DDR
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                133 MHz (DDR)
      Effektiv Hastighed                                266 MHz
      Båndbredde                                        2128 MB/s

    Grafik Processor Producent:
      Producent                                        VIA Technologies, Inc.
      Produkt Information:                        http://www.via.com.tw/en/products/graphics
      Hentning af Driver:                    http://www.viaarena.com/?PageID=70

VIA AC'97 Enhanced Audio Controller                                          PCI

Håber det hjælper lidt på afklaringen til problemet ?
Jeg bruger "Evergreen" til at fremskaffe denne dokumentation!

Venlig hilsen

Leif
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. januar 2009 - 00:24 #4
Hej Leif.

Jeg tror, at du har fået forvekslet installationsfilen til driverdetective med din installationsfil til lydkortet.
Det er en større mundfuld at forklare her, hvordan du skal bære dig ad. Jeg vil næsten hellere hjælpe dig over telefonen.
Hvis du gerne vil have det, så send mig en mail på koegekom@hotmail.com med kontaktoplysninger og klokkeslet, hvor det vil passe dig, evt. fredageftermiddag eller aften, så ringer jeg dig op.
I modsat fald, så bare svar her, så prøver jeg, at lave dig en manual.

/Ptj_11
Avatar billede lgyrud Nybegynder
16. januar 2009 - 05:58 #5
Hej Pjt_11

Jeg har sendt dig en email

Hilsen
Leif
Avatar billede lgyrud Nybegynder
19. januar 2009 - 18:28 #6
Hej Pjt_11

Jeg siger 1000 tak for hjælpen sidst.
Det hele virker og det er en fornøjelse igen.
Der er blot det at jeg skal have lukket denne sag ? Skal jeg blot trykke på knappen Accepter ??

Til vi skrives ved en anden gang
hilsen

Leif
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. januar 2009 - 22:40 #7
Hej Leif.

Du får et svar her, som du kan acceptere.

Det glæder mig, at det lykkedes, og at det stadig virker.

Jeg skal nok få lagt løsningen op her på siden, jeg kan se, at der allerede er en anden, der har et lignende problem.

Hilsen

Ptj_11