Avatar billede jolly91 Nybegynder
01. juli 2001 - 21:22 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Udprintning fra dos aplikation med macrokald til lokal printer

Jeg har en terminal server kørende på mit kontor, hertil kalder 2 klieter op til via internettet.
De arbejde i dos versionen af XAL.
Deres lokale printer som er en brother HL 1250, bliver fint nok tilsluttet ved login. ogm den virker glimrende ved udskrift til standard windows printeren.

Men desværre arbejde mine klienter i DOS versionen af XAL og når jeg her forsøger at printe til standard printeren (LPT1) hænger programmet. hvis jeg arbejder i windows og udskriver til standard windows printeren virker det fint, men jeg kan ikke downloade en macro til printeren som skrives ud eksempelvis sammen med en rapport.
Macroerne er downloadet lokalt til printeren og kaldes normalt sammen med printerdriveren i concorde XAL.
Hvis jeg arbejder lokalt på arbejdsstationen og prøver at udskrive fra dosversionen til lpt1 hvor jeg i printerdriveren kalder macroen virker det hele osm det skal , men så snart ejg kalder op til terminal serveren kan jeg ikke få layoutet med ud på papiret, jeg har på fornemmelsen at det har noget at gøre med TS redirection af printeren til TS porten at gøre men jeg er ikke sikker. Det kan vel ikke passe at man ikke kan skrive ud til en lokal dos printer og sende et macrokald med.
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
02. juli 2001 - 10:50 #1
Har du sikret dig at din udskriftsprocesser er RAW og at du først udskriver når sidste side er i kø. Ellers prøv at vælge \"Udskriv direkte til printeren\"
Avatar billede jolly91 Nybegynder
02. juli 2001 - 14:53 #2
Ja jeg udskriver fra RAW format og har prøvet at skrive både når sidste og når første, ligelidt hjælper det, dog kan jeg hvis jeg opsætter printeren til at udprinte macroen på alle sider få det til at fungere, men det er ikke hensigtsmæssig
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2001 - 19:59 #3
Hej jolly91, jeg skulle have en løsning på dit problem, med et program, som skulle kunne klare opgaven.
Avatar billede jolly91 Nybegynder
02. juli 2001 - 22:36 #4
kharder > DU er velkommen til sende den til mig på lystrup@get2net.dk. mangler meget en løsning
Avatar billede jolly91 Nybegynder
12. juli 2001 - 00:09 #5
Tak for hjælpen gutter, problemet blev dog løst på anden vis, men i får da lige nogle point alligevel