Avatar billede leasing Nybegynder
14. januar 2009 - 09:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ændringer som bruger laver på TS gemmes ikke i profilen

Da der ikke findes en kategori for Server 2008 kommer den i denne kategori.
Vi har 3 terminal servere, alle server 2008, som alle vores brugere logger op i mod. Brugerene er medlem af Domain users.
Det underlige er, at indstillinger i programmer bla. ekstra ikoner i Outlook 2007 og Acrobat Reader ikke gemmes i profilen.
Der kan sagtens gemmes ikoner på skrivebordet samt andre ting.

Når samme indstillinger laves som administrator er der selvfølgelig ingen problemer.

Håber der er nogen derude som har en løsning på mit problem. I er velkommen til at byde ind hvis der mangler info.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede nozio Nybegynder
14. januar 2009 - 13:59 #1
Hvor gemmer du dine AppData (folderen) ?
Avatar billede leasing Nybegynder
14. januar 2009 - 14:18 #2
Det er jo en Roaming Profile som brugeren har fuld rettighed over. Mappen hedder Roaming under AppData. Alle vores TSprofiles gemmes på en og samme server. Når en bruger logger på hentes profilen og gemmes igen når man logger af.
Ved ikke om det var det svar du ventede?
Avatar billede nozio Nybegynder
14. januar 2009 - 14:24 #3
Jo - men med mindre du har sagt at den skal ligge AppData på en anden server end TS-serveren - så ligger den der og slettes evt. når brugeren logger ud igen.

Hvis profilen så også er sat op til at blive slettet fra TS-serveren når de logger ud - så er der ikke noget der gemmes.

Du kan evt. prøve at kigge med på TS-serveren når de logger ind og se om der kommer en mappe i - tror det er i Users - med deres brugernavn og om den så forsvinder igen når de logger ud.

Jeg har lige nu en BUG - hvor deres opsætning til Outlook forsvinder hvis de bliver bedt om at skifte password ved login.
Avatar billede leasing Nybegynder
14. januar 2009 - 14:44 #4
Jamen så er vi to der har samme BUG. Vi er 50 brugere og her da vi skiftede password gik det ud over 20% af alle brugere. Lidt skod når der er en del der skal sættes op for hver bruger.

Med hensyn til tsprofile, så slettes profilerne på TS´erne, men skulle så gerne gemmes på AD02 hvor alle profiler gemmes. Genveje som lægges ud på skrivebord gemmes fint nok og andre opsætninger gør også, men lige nøjagtig de nævnte gemmes ikke.
Avatar billede nozio Nybegynder
14. januar 2009 - 15:19 #5
Vi har roamet vores AppData / Desktop og Documents til shares på DC'en - vi har ikke problemer med at den ikke gemmer indstillinger - KUN hvis de retter deres password.
Avatar billede leasing Nybegynder
14. januar 2009 - 15:26 #6
Nu ved jeg ikke hvordan sådan en roaming sættes op. Er der indstillinger man skal være opmærksom på?
Avatar billede leasing Nybegynder
16. januar 2009 - 08:50 #7
nozio: Når du siger at det kun er Outlooks indstillinger der er væk er det så fordi at der ikke er lavet nogen indstillinger i word, excel?

Vores fornemmelse er at det er hele Officepakken2003 og Outlook2007, samt få andre programmer, men det mærkelige er at det kun er sket for ca. 20% af vores brugere og at nogle af indstillingerne ikke slettes!!
Avatar billede nozio Nybegynder
16. januar 2009 - 10:07 #8
Har kun tjekket med Outlook og serveren er ikke i fuld produktion endnu.

Hvis password skiftes af administrator på DC'en - så sker det ikke.

VI har også en TS 2003 server - her sker det ikke.
Avatar billede aplicor Nybegynder
19. januar 2009 - 20:38 #9
Med mindre du vil betale en konsulent for at sætte dit miljø op, så kan jeg varmt anbefale følgende bog: http://www.microsoftpress.dk/content/product.asp?pid=46797 som er en god grundbog for opsætning af TS i Windows 2008. Den er ikke så dyr, og har du generelt godt kendskab til Windows 2003 TS og AD, så er den hurtigt pløjet igennem. Her finder du blandt andet også en masse svar om blandt andet roaming profiles.
Avatar billede leasing Nybegynder
28. januar 2009 - 09:56 #10
Så er bogen købt, så den må lige læses igennem.
Vi har meldt problemet til Microsoft via vores IT-leveandør.
Er der nogen der vil have point...jeg samler ikke på dem?
Avatar billede leasing Nybegynder
14. december 2009 - 09:08 #11
Tager selv point