Avatar billede smedenhansen Nybegynder
13. januar 2009 - 14:38 Der er 3 kommentarer

Laptop går i blå skærm, genstarter og fortæller om alvorlig fejl

Hey eksperter.
Jeg har en Abook-bærbar med windows XP. Jeg har nu oplevet nogle gange, at maskinen genstarter, efter pludselig at skifte til en blå skærm med en meget lang fejlmeddelse.
Når styresystemet så er oppe igen, bliver der rapporteret om en alvorlig fejl. Går jeg ind og ser fejlen, fortæller den mig;
C:\DOCUME~1\MARTIN~1\LOKALE~1\Temp\WER8146.dir00\Mini010809-02.dmp
og
C:\DOCUME~1\MARTIN~1\LOKALE~1\Temp\WER8146.dir00\sysdata.xml.

Hvad gør jeg?
Mvh Martin
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 15:02 #1
det må være det man kalder en hardware fejl

de stier du henviser til er bare der hvor crash dump stedet er.

et gæt

det er din grafikkort der bøvler.

det kunne jo også godt være en ram fejl men det er som regel ved nye ram
Avatar billede hcma Novice
13. januar 2009 - 16:10 #2
en blå skærm med en meget lang fejlmeddelse:  hvad skriver den ?  (særlig stop/fejlkoden)
Avatar billede smedenhansen Nybegynder
13. januar 2009 - 21:14 #3
treatme..... det kan godt være.. Jeg har lige været inde i min system -> enhedshåndtering og kigge.. og der skriver den at der er en skærmdriver, der ikke fungerer. Jeg har opdateret den, og venter nu på at se om der sker mere..
Men tak for begge hurtige svar :)