Avatar billede sofr Nybegynder
13. januar 2009 - 08:29 Der er 5 kommentarer

Server / database smadret- HJÆLP!

Kører MS Win 2003 Server Enterprise Edition.
Kører MS Win 2003 Exchange Server Enterprise Edition

Har installeret server på ny og kørt alle brugere ind i AD og indlæst PST filer for alle brugere. Virkede fint, indtil jeg skulle lægge public folders ind.

Alle navne er beholdt fra gammel server, så der burde ikke være navneproblemer.
Jeg dismounter public folders og forsøger så at mounte den gamle, men det vil det bare ikke og siger at filen findes allerede.
Skulle nok have kørt en install med disaster recovery, men for sent og nu skal det altså bare virke.
Mounter den nye igen for at få tingene ind på anden måde, men her siger den så at der opstår en fejl og fejlen har jeg slået op på google og MS siger selv at der er for lidt diskplads.

Frigør diskplads og prøv igen, men der er 40GB ledigt, hvilket er rigeligt eftersom at databaser ikke fylder mere end 12GB.
Disken er kun på 70GB, men burde være mere end rigeligt til exchange server 2003.

Genstarter server og forsøger igen, nu kan den heller ikke mounte min mail, hvilket jo så frustrerer mig og brugerne endnu mere.

Har forsøgt at køre samtlige kommandoer ESEUTIL, men uden held.
Den bliver ved med at komme med samme fejl om at der opstår en intern fejl og jeg bør genstarte system manager og alle Information store service.
Har forsøgt dette adskillige gange, men helt uden held.

Nogle gode bud tilbage???

(nåede ikke at tage backup, ville gøre det efter pub1 var mountet)
Avatar billede lassebm Nybegynder
13. januar 2009 - 11:38 #1
Hvad fejl har di i event loggen?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 16:38 #2
alle windows updates er installeret, som den gamle exchange var ??
har haft lignende problem på en kundes exchange server engang, der var det en blanding af en windows update samt limit på exchange databasen i registry som forårsagede problemet
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 16:42 #3
alt efter hvilken source der når at registre fejlen først, kan diskplads godt betyde exchange database størrelse :O)hvis databasen er over de 16 (18Gb kan ikke lige huske det) skal du ind og ændre i registry, hvis du har installeret SP2
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 16:46 #4
sorry, man skal læse hvad der står, det er enterprise versionen du kører, der har du jo ingen begrænsninger :O)
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 16:50 #5
prøv evt. at se her, der står også noget om fix med ISINTEG
http://www.msexchange.org/tutorials/Exchange-ISINTEG-ESEUTIL.html