Avatar billede iwersen Nybegynder
12. januar 2009 - 20:11 Der er 9 kommentarer

Centrer min tabel midt på siden?

Hej

www.thirdeyeview.dk/55003/main.html

Hvordan centrerer jeg tabellen midt på siden?

Jeg har fået noget bikset sammen som virker i nogle browsere og ikke i andre.

Er der en måde hvorpå alle browsere ville vise sitet korrekt?

Mvh Simon
Avatar billede zips Juniormester
12. januar 2009 - 20:18 #1
Sådan her kan det gøres <div id="main">Her din table</div> og dette i din css #main {margin:0 auto;}
Avatar billede ssv Nybegynder
12. januar 2009 - 21:19 #2
Hvorfor ikke bare direkte på tabellen? ;-)
Avatar billede zips Juniormester
12. januar 2009 - 21:46 #3
ssv >> Ja men det har han jo og derved den med div :-)

Men det er jo slet ikke det der ønskes, det er jo dead center der ønskes og det kan ses her hvordan det klares http://www.wpdfd.com/editorial/thebox/deadcentre4.html
Avatar billede iwersen Nybegynder
13. januar 2009 - 18:38 #4
Det ser rigtigt ud..

Men er ikke sikker på at jeg har gjort det.

Det bliver stadig vist forkert i Opera.
Avatar billede zips Juniormester
13. januar 2009 - 18:52 #5
Først hvad er det du ønsker? er det dead center eller blot at siden skal være centret vertical.

At bruge html,body {height:40%;} vil blive tolket forskelligt, prøv at se siden i IE6.

Du har en fejl <table id="outer"> vil give fejl, slet den samt din slut </table> lige før </body> eller sæt <tr><td> efter din start table og </td></tr> før din slut table.
Avatar billede iwersen Nybegynder
13. januar 2009 - 19:05 #6
OK.

Det skulle gerne være dead center.
Jeg har ikke explorer, så kan ikke tjekke sitet der.

Har fjernet <table id="outer"> og </table> lige før </body>.
Men det virker stadig ikke
Avatar billede zips Juniormester
13. januar 2009 - 19:20 #7
Da du har class="mauto" på din table kan du lige så godt slette den div du har indsat som jeg skrev du kunne, da den ikke kan gøre din side dead center.

For at få din side dead center skal du kikke på det link jeg har skrevet 12/01-2009 21:46:01
Avatar billede iwersen Nybegynder
13. januar 2009 - 19:28 #8
Jeg har prøvet at kigge på linket.
Men jeg kan altså ikke rigtigt finde ud af at proppe min table ind i koden.
Avatar billede iwersen Nybegynder
13. januar 2009 - 20:04 #9
Så virker det!

Tak for hjælpen:)