Avatar billede alex15 Nybegynder
12. januar 2009 - 17:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gem et billede via form som kommer fra et image cropping script

Hej Eksperter,

Ville høre om i kunne fortælle mig hvordan jeg gemmer et billede som kommer fra et image cropping script.

Jeg kan se selve billede i denne kode:

<div id="previewArea"></div>

Og nu vil jeg bare gerne have gemt dette redigerede billede på min server. Hvordan gør jeg dette. Går ud fra at det skal ske via noget <form>. Det er bare ikke lykkes mig at finde ud af hvordan.

Kan i hjælpe?

Ville være en super stor hjælp. Har selv prøvet at finde ud af det i et par dage nu, uden held.

Alex
Avatar billede websmith Nybegynder
12. januar 2009 - 22:22 #1
jeg tror ikke du skal regne med at du kan få det gemt via noget javascript. Du skal nok regne med at bruge positionerne som scriptet returnerer, dvs. x,y og størrelse hvor billedet er blevet croppet til, og så finde et server komponent som kan klippe den bid af billedet ud og gemmer den.

Hvilket programmeringssprog laver du hjemmesiden i?
Avatar billede alex15 Nybegynder
19. januar 2009 - 09:19 #2
Tak for dit hurtige svar. Undskyld jeg selv har været så lang tid om at svare tilbage. Men har ligget vandret de sidste par dage. Så har ikke selv haft tid til at kigge på det før igår aftes.

Men anyways.

Jeg programmere i PHP. Så har været inde og kigge på følgende:

http://dk2.php.net/imagecopyresampled

Tror det er den kode som jeg skal bruge for at kunne beskære mit billede. Prøver mig lige frem. Og så skriver jeg lige igen, hvis jeg ikke kan få det til at fungere.

Alex
Avatar billede alex15 Nybegynder
26. december 2009 - 17:51 #3
Lukket