Avatar billede videograbber Nybegynder
10. januar 2009 - 21:06 Der er 1 kommentar

Hjælp til køb af videokamera

Jeg skal ud og købe et videokamera. Jeg har tidligere haft adgang til et Sony DCR-HC19E

Dette kamera var fint, med mangler dog lidt skarphed samt var er en tendens til at det videoen blev lidt mørk når det ikke var filmet i solskin.

Min næste kamera skulle gerne kunne løse ovenstående bedre den det foregående.

Jeg overvejer at købe et brugt Sony DCR-HC94 el 96, som kom på marked i 2006
http://www.sony.dk/product/sdh-minidv/dcr-hc96e det med 3.3 Megapixel avanceret HAD CCD.
Ca pris 1500-2000 kr.

Men hvordan er ovenstående kamera sammenlignet med dette kamera:

Sony DCR-SR55 helt nyt til 2499, det har kun 1 megapixel CCD-sensor .

Vil det sige at det ”gamle” Sony 94/96 er en beder kamera????

Håber i kan forklare nogen af de forskellige størrelser der skal fortælle hvilket kamera der er bedes..

Mvh

Michael
Avatar billede hbach Nybegynder
28. februar 2009 - 19:35 #1
Hej,

Jeg har rodet lidt med Canon Vixia HF10, og synes egentlig det er et udemærket kamera, det giver et skarpt billede.

Se http://www.camcorderinfo.com/, det er et godt udgangspunkt. Her kan du se billeder lavet af kameraerne, så man lidt bedre kan sammenligne.

Håber det kan lette på forvirringen.