Avatar billede tjacobt Nybegynder
10. januar 2009 - 19:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kilo Watt i døgnet på pc skærm

Hej alle sammen,
gik og tænkte på hvad en normal computerskærm bruger i kilo Watt i døgnet, og hvad en fladskærm bruger i døgnet, håber nogle af jer ved det.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 19:43 #1
En fladskærm på 20 tommer bruger omkring 50 wat i timen, det det passer meget godt.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 19:47 #2
Ps. Så det kan godt betale sig at slukke, når man ikke bruger skærmen.
Det ene er el forbruget, det ander er, at en skærm, ligesom en el pære, har en levetid. Så brænder de altid, er livet kort.
Avatar billede tjacobt Nybegynder
10. januar 2009 - 19:59 #3
Hvad så med en normal computer skærm, altså de der der er lidt længere-
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 20:02 #4
En normal computerskærm??? Mener du en gammeldags, med stor kasse bag på skærmen?
De bruger omkring dobbel så meget el.
Avatar billede tjacobt Nybegynder
10. januar 2009 - 20:07 #5
Okay tak ;)
Kan du ikke lige lave et svar, så jeg kan give dig pointene?
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 20:28 #6
Takker!
Avatar billede off-line Nybegynder
11. januar 2009 - 14:02 #8
antikat - Fint link:)