Avatar billede phones Nybegynder
10. januar 2009 - 09:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win XP på HP Vista maskine fejler

Kære alle jer eksperter.

Jeg har et kæmpe problem, som er ved at volde mig en del grå hår.

Jeg har følgende HP maskine:

HP Pavilion M9067.sc-a
Operativ system: Windows Vista® Home Premium 32-bit
Processor: Intel® Viiv™ processor technology Intel Core™2 Quad processor Q6600
Frontsidebus: 1066mhz
Hukommelse: 3 GB DDR2-SDRAM (667mhz)
Harddisk 1: 640 GB (2 x 320 GB) SATA 3G Hard Disk Drev (7200 rpm) - er prækonfigureret til RAID 0
Harddisk 2: 320 GB Personal Media Drive (eksternt)
Grafikkort: NVIDIA® GeForce™ 8600 GT TurboCache med PureVideo technology 512 MB dedikeret hukommelse, op til 1791 MB total allokeret af Windows Vista®
Optisk drev: DVD writer SATA DVD RAM og Double Layer som understøtter LightScribe technology
Netværk: Ethernet 10/100/1000BT integreret kort + Wireless LAN 802.11a/b/g/n

Som er forsynet med Vista.

Jeg kan bare ikke længere klare Vista og vil gerne tilbage til gode gamle XP.

Men jeg prøver at installere XP, booter maskinen fint på XP cd'en, finder fint nok partionerne, den formattere også den ønskede partion og begynder at kopiere filer til installationsmappen, når den så skal boote og begynde selve installationen - bliver jeg mødt af en sort skærm med teksten fejl ved indlæsning af operativsystem?

Alle settings i bios er defult, har ikke den store erfaring og tør ikke rigtig rode med det.

Hvad er årsagen til dette?

Jeg har selv følgende bud, men ikke sikker på det er korrekt og hvordan jeg afhjælper problemet?

Kan det være et være følgende der spiller ind?

1. Den ene HDD er delt hvor der findes en HP receover partion - denne er forsat intakt - og skal slettes? har lavet recovery DVD'er

2. HDD er vist SATA, men jeg har ikke et floppy i maskinne og ikke driverne - kan det være det der driller?

3. BIOS er låst til Vista af HP og derfor kan XP ikke installeres? det lyder bare usansyligt?

Håber virkelig nogen kan hjælpe her med denne rette løsning, så jeg igen kan køre XP.

200 point til den rigtige løsning når XP kører
Avatar billede Jensen DK Novice
10. januar 2009 - 09:47 #1
Avatar billede phones Nybegynder
10. januar 2009 - 09:50 #2
Jeg vil ikke køre dual boot, vil bare slippe af med Vista
Avatar billede phones Nybegynder
10. januar 2009 - 16:51 #4
Nej desværre, er nu i gang med at slette samtlige partionerne og vil oprette mine egne, det burde virke. Håber forsat jeg kan boote op på HP's vista receovery skiver, hvis det går helt galt.
Avatar billede phones Nybegynder
10. januar 2009 - 23:12 #5
Det lykkedes mig, at få installeret XP og komme helt af med Vista :-) faktisk ganske simpelt :-)
Avatar billede phones Nybegynder
19. januar 2009 - 11:32 #6
HP er sgu alligevel lidt smarte, fik fjernet Vista helt og fandt ud af, at jeg sagtens kunne få Vista tilbage via HP recovery skiverne. Kører nu Xp og det er skønt og savner jeg Vista skal recovery skiverne bare ind i maskinerne så spiller det.
Avatar billede Holme Nybegynder
05. april 2009 - 12:19 #7
Hejsa

Jeg har samme maskine, og vil vildt gerne over på XP også.
Hvor fandt du XP drivere?

-Lars