Avatar billede thomasfricke Juniormester
09. januar 2009 - 23:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Forklaring om "E"

Jeg kigger på Sony's HD-Videokamera...

Og er faldet over, at noget steder hedder det HDR-SR12. Og andre steder hedder det HDR-SR12E, jeg ved ikke helt om det er det samme kamera eller hva'.

Kan nogen svarer på det, og hvis der er nogen der har den model hvad synes i om det ?
Avatar billede wolfborn Nybegynder
10. januar 2009 - 12:51 #1
Hej Thomasfricke
Forskellen på de to er at HDR-SR12E er PAL standard, som er 25fps (billeder i sekundet)
og HDR-SR12E er NTSC standard som er 29.97fps (billeder i sekundet).
Hvis du tilslutter en afspiller til kameraet's analoge udgang, skal denne kunne tage PAL eller NTSC format alt efter hvilken løsning du vælger.
Avatar billede wolfborn Nybegynder
10. januar 2009 - 12:54 #2
Korrektion:
HDR-SR12E er PAL standard
HDR-SR12 er NTSC standard
Avatar billede thomasfricke Juniormester
11. januar 2009 - 11:09 #3
Ved at de gamle billedrørs tv i danmark var PAL, men er det stadig sådan med HDTV Fladskærme idag? Eller er det NTSC ?
Avatar billede thomasfricke Juniormester
11. januar 2009 - 11:13 #4
Men rettere sagt, hvis man aligevel rediger de optaget film. Vil man vel få mere ud af HDR-SR12 end E versionen... Eller er det kun når man afspiller direkte fra kameraet???
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
12. januar 2009 - 13:59 #5
Begge er "gamle" standarder,  men moderne elektronik kan som regel kompencere.
NTSC er den ringste og betyder National Television Systems Committee
Allerede i 1970erne kaldte vi NTSC for "Never the same Color" på grund af dets støjfølsomhed og basering på Amplitudemodulation.
Pal der er udviklet af Telefunken havde et unikt støjreduktionssystem.
der eliminerede farvefejlene. At det overhovedet findes skyldes kun amerikansk konservatisme.
Frankrig udviklede SECAM  systemet som er baseret på FM teknik og derfor uden støj men det var dyrt og kompliceret og blev af den grund valgt af Østeuropa (- DDR) da man derfor afholdt mange fra at de vestligt fjernsyn.
I dag hvor man bruger Digitalt overførte systemeer (som du jo skal bruge for at få noget ud af dit HD kamera er det uden betydning da der ikke findes forskellige standarder her, der har betydning. Så det er denne udgang du skal bruge når du redigerer.
Og Ja det er jo kun på Analogudgangn her vil de fleste bruge komposit eller S-VHS udgang
Xjens
Avatar billede thomasfricke Juniormester
13. januar 2009 - 19:12 #6
Så i principet behøver jeg ikke at tænke over om det hedder E eller det ikke gør... Så kan jeg bare gå efter det der er billigst...
Avatar billede thomasfricke Juniormester
23. maj 2009 - 14:58 #7
wolfborn lig et svar ;)
Avatar billede thomasfricke Juniormester
24. maj 2009 - 21:54 #8
wolfborn lig et svar ;)
Avatar billede thomasfricke Juniormester
30. maj 2009 - 21:09 #9
LUKKER!
Avatar billede thomasfricke Juniormester
30. maj 2009 - 21:09 #10
LUKKER!