Avatar billede nuthin Nybegynder
09. januar 2009 - 17:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Now Cpp, Next C# or Java?

Jeg har nu bevæget mig igennem C++ og vil gerne, så småt, udbygge mine programmeringsfærdigheder med endnu et sprog. Planen er at jeg skal igennem både C# og Java, men spørgsmålet er om der er nogen fordel i at vælge det ene før det andet? (Ikke begge samtidig selvfølgelig) Det lyder måske som et underligt spørgsmål, men jeg tænkte at det måske var nemmere at lære det ene før det andet eller overgangen fra C++ til et af de to, er nemmere..

På forhånd tak..
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2009 - 17:52 #1
Set fra en C++ synsvinkel er Java og C# meget ens !
Avatar billede nuthin Nybegynder
09. januar 2009 - 18:35 #2
Så det er hip som hap?
Hvis du skulle vælge én af de to, hvilken ville det så være?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2009 - 01:07 #3
Jeg kan begge.

Hvis du vælger C++ -> Java -> C# så tager du dem i kronologisk rækkefølge og det
kan måske gøre det en lille smule nemmere at forstå nogle valg der er truffet
i sprogene.
Avatar billede nuthin Nybegynder
10. januar 2009 - 09:16 #4
Det vidste jeg godt, at du kunne, det var derfor jeg tænkte at du kunne komme med et godt bud ;)

Er det "nemt" at lære f.eks. Java, når man nu kan C++? Eller er det ligesom at begynde forfra?

Smid lige et svar med :)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2009 - 16:35 #5
Det vil være relativt nemt for dig at at komme igang med Java, når du kender C++.

Men det vil nok vare lidt tid inden du koder Java på den måde som man bør kode Java.

Og et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2009 - 16:35 #6
om igen