Avatar billede rasmustj Nybegynder
09. januar 2009 - 15:45 Der er 3 kommentarer

Bærbar blevet langsom efter blæserproblemer

Hej, jeg har en 3½ år gammel HP Pavilion ZV6000 som jeg har haft åbnet.

Først ville jeg se om det var muligt at opgradere mine RAM, så jeg havde min RAM-blok afmonteret, men monterede samme igen.

Derefter havde jeg problemet med blæser der larmede så vi prøvede at komme til harddiskblæseren, men det viste sig umuligt. Her havde vi afmonteret harddisken.

Vi samler så bærbaren og støvsuger den, men intet hjalp det. I frustration knalder jeg så bærbaren en, og larmen forsvinder. Problemet er nu at det ikke virker som om blæseren kører medmindre den ligger et sted hvor den ikke kan "ånde".

Den har i hvert fald aldrig været mere støjsvag - eller sløv for den sags skyld. Den er virkelig langsom til at starte nye processer op osv.

Er der noget bud på hvad der kan være i vejen?

På forhånd tak,
Rasmus
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2009 - 20:40 #1
Du kan også meget vel have ødelagt din harddisk ved slaget...
Avatar billede rasmustj Nybegynder
09. januar 2009 - 20:58 #2
Okay så den ikke arbejder så hurtigt som den burde?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 21:14 #3
Ødelagt eller ikke ødelagt jeg ville lade computeren køre en gang "chkdsk /r /f" i nat www.helgec.dk/chkdsk.html