Avatar billede mrdj Nybegynder
09. januar 2009 - 11:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Flettefelt og ændring af indhold

Hej

Jeg har en flok dokumenter som bruges til brevfletning.
De er alle bygget op over en tekstfil som datakilde (tekstfilen dannes ud fra vores Navision) i den tekst fil har jeg et flettefelt der hedder "Sekretaer-afd" som indeholder data fra den dimension vedkommende er tilknyttet i navision.

I det her tilfælde vil det være NRS der er det flettede data i tekstfilen, men istedet for der står NRS i flettedokumentet vil jeg gerne have den analyserer posten og skriver "Nørresundby" istedet (kan IKKE ændre dimensionen i navision til at hedde det istedet så det er ikke en løsning)

Er det muligt ? og hvordan gøres det i så fald ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
09. januar 2009 - 13:00 #1
Du kan ændre flettefeltet, så de inkluderer betingelser:

Princip:
Hvis flet = ”NRS” så skriv ”Nørresundby”, ellers indsæt værdien, der kommer fra datakilden.

Du skal have lavet din feltkonstruktion, så den ser sådan ud:

{ IF { MERGEFIELD "Sekretaer-afd" } = "NRS" "Nørresundby" { MERGEFIELD "Sekretaer-afd" } }

VIGTIGT:
Alle fletklammer skal laves ved at taste Ctrl+F9. Du kan gøre sådan:

1. Tast Alt+F9 for at få vist feltkoder.
2. Marker det eksisterende "Sekretaer-afd"-flettefelt.
3. Tast Ctrl+F9. Så bliver der indsat feltklammer omkring det eksisterende felt.
4. Skriv IF mellem de to første feltklammer.
5. Skriv ”= ”NRS” ”Nørresundby” mellem de sidste to feltklammer.
6. Kopier "Sekretaer-afd"-flettefeltet.
7. Indsæt "Sekretaer-afd"-flettefeltet lige før sidste feltklamme.
8. Tast Alt+F9 for at slå feltkoder fra.
9. Marker hele det nye felt (er måske usynligt nu) og tast F9 for at opdatere feltet.
Avatar billede mrdj Nybegynder
09. januar 2009 - 13:28 #2
Suverænt - det ser ud til at virke

Lige et sidste spørgsmål, nu har jeg så 3 værdier der kan stå i det sekretaer-afd felt
FRH= Frederikshavn, HJR=Hjørring og så NRS=Nørresundby

hvordan får jeg sat de 2 sidste betingelser ind i koden ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. januar 2009 - 01:01 #3
Jeg tænkte jo nok, at der var brug for flere ;-) – og så bliver det straks temmelig meget mere indviklet, fordi der skal bruges mange felter indeni hinanden. Jeg tænkte dog, at jeg hellere måtte se, om jeg kunne hjælpe dig med det. Nedenfor finder du en feltkonstruktion, som skulle virke (er dog testet med andre felter end dine):

{IF { MERGEFIELD "sekretaer-afd" } = "FRH" "Frederikshavn" "{ IF { MERGEFIELD "sekretaer-afd" } = "HJR" "Hjørring " "{ IF { MERGEFIELD "sekretaer-afd" } = "NRS" "Nørresundby" { MERGEFIELD "sekretaer-afd" } }" }" }

Du skal være meget omhyggelig, når du konstruerer felterne. Sørg for, at _alle_ detaljer bliver korrekte (klammer, mellemrum, citationstegn osv.). Da jeg jo har lavet rigtige felter, kan du evt. sende mig en mail (lf [at] thedoctools.com). Så kan jeg sende dig koden.
Avatar billede mrdj Nybegynder
11. januar 2009 - 14:17 #4
Hvordan laver jeg de der } inde i kildekoden ? Når jeg laver dem på tastaturet ser de ikke ud på samme måde som de andre....
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. januar 2009 - 15:29 #5
_Alle_ feltklammer skal laves med Ctrl+F9.
Avatar billede mrdj Nybegynder
11. januar 2009 - 21:33 #6
Tusind tak for hjælpen :-) Det virker bare.... og så lærte jeg det mere om Word hehe...

Lukker spørgsmålet og du får point :-)

Lige et sidste spørgsmål, er du sådan en Word haj af den store slags hehe ?
For så kan det være du kan hjælpe mig med et par andre ting
Avatar billede mrdj Nybegynder
11. januar 2009 - 21:34 #7
Smid lige et svar så lukker jeg :-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. januar 2009 - 21:52 #8
Her kommer et svar. Godt at det lykkedes - helt enkelt er det jo ikke altid.
Jeg ved så meget om Word, at jeg lever af det ;-)
Avatar billede mrdj Nybegynder
11. januar 2009 - 22:06 #9
Se det lyder jo spændende - har en del Word opgaver engang imellem hvor jeg hiver mig selv i hårene. Men her kunne du jo måske hjælpe mig :-) Skal det være denne vej eller findes der en anden?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. januar 2009 - 22:29 #10
Jeg svarer på spørgsmål her og i Microsoft forums, når jeg har tid - og sommetider også, selv om jeg ikke har tid ;-). Jeg regner ikke med, at det er tilladt at svare mere præcist på dit spørgsmål her.
Avatar billede mrdj Nybegynder
11. januar 2009 - 22:47 #11
Jeg mente sådan i mere professionel retning - hvis nu jeg har nogle Word opgaver jeg gerne ville betale mig til at få lavet nu du lever af det :-) Hvordan finder jeg dig så ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. januar 2009 - 23:22 #12
Du finder mig meget let ved at søge mit navn i Google...