Avatar billede casi Nybegynder
09. januar 2009 - 09:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

1PC 2 Skærme

Jeg har fået til opgave på mit arbejde at finde ud af hvordan man kan koble 1 pc op til 2 skærme, nr til informationsskærm og nr 2 som arbejdsstaion de skal kunne køre uafhængie af hinanden
Avatar billede sleeper Nybegynder
09. januar 2009 - 10:16 #1
Du skal bare have et grafikkort, der kan klare to grafikkort
Avatar billede casi Nybegynder
09. januar 2009 - 10:52 #2
Du mener vel et grafikkort der kan klare 2 skærme?
men kan det lade sig gøre at der kan køres foskellige ting på hver skærm
uden at det har indvirkning på afviklingen
Avatar billede casi Nybegynder
09. januar 2009 - 11:11 #3
har lige tjekket hvad det er jeg skal have det op at køre på, det viser sig at det er en hp5750 Microtower der har både alm. VGA udgang & DVI udgang så er spørgsmålet om man kan få det op og køre med 2 forskellige snit flader
Avatar billede jokkejensen Novice
09. januar 2009 - 11:36 #4
Hvilken grafikkort chip kører den onboard ?

Hvis det nvidia:
Hedder det dual view, men det er "lidt" farligt, hvis det er til en informationsskræm der kører konstant, og at den anden skærm bruges til arbejdstation, trækker man noget ud fra skærmen 1's kanvas vil det fremkomme på skræm 2.

Hvis det onboarde graffikort ikke tillader flere skærme, så skal du ud og have fat i et desktop kort fra nvidia eller ati, typisk i 4-700krs klassen som minium.
Avatar billede casi Nybegynder
09. januar 2009 - 11:48 #5
ATI Radeon Xpress 1150 Series og ATI Radeon Xpress 1150 Series Secondary
er hvad Systemoplysningen oplyser
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
09. januar 2009 - 12:19 #6
jeg kan vel gætte mig til at det SKAL være til et microsoft miljø? :)

./psycosoft-funware :)
Avatar billede casi Nybegynder
09. januar 2009 - 12:46 #7
Ups: WIN XP professionel Version 2002 Service pack 2
Avatar billede fluse Nybegynder
09. januar 2009 - 13:41 #8
Det kan sagtens lade sig gøre at have 2 skærme der viser hver deres billede, så man kan køre forskællige ting på hver af dem. Også selvom de ikke køre samme opløsning osv. Men som jokkejensen rigtig nok skriver, vil det være sådan at ting kan flytte sig fra en skærm til en anden hvis man flytter det ud over kanten, hvilket jo nok er uønsket på en informations skærm.

Med det sagt, så kræver det ikke andet end et grafik kort der suppotere det, hvilket er lagt de fleste i dag. Men det er værd at huske at det vil tage en god del system resurser, hvilket jo er uønsket på en arbejds station.

Så mon ikke den bedste løsning i virkelighedden er at have en lille PC til at trække informatinos skærmen? Det er jo ikke nogen særlig krævende opgave, så en Pc til dette formål ville ikke koste ret meget.

Fluse
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
09. januar 2009 - 13:43 #9
skal den workstation kunne noget specielt ud over at kunne gå på nettet, læse og skrive dokumenter og emails?

fordi: hvis du har mod på at prøve linux, så kan man starte to seperate X servere (dem der tegner grafikken på skærmen) hvor du kan køre en infoskærm på den ene og foretage arbejdsopgaver på den anden unden at det inteferere med infoskærmen :)

./psycosoft-funware :)
Avatar billede casi Nybegynder
09. januar 2009 - 17:04 #10
jeg tror at vi gør forsøget med at kører det på en maskine i første omgang, og så få nogle erfaringer,

og den smule som den skal køre som workstation er kun når vores kantinemedarbejder skal lave regnskab

det med at prøve linux er udelukket,da det er et kommunalt netværk som for 1½ år siden forkastede vi linux da det er på en skole hvor næsten ingen af lærings programmerne som skal bruges ikke finde til linux eller ikke er kompatilble med linux
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. januar 2009 - 00:58 #11
ah i see.

så kunne det måske være en mulighed med en Fit-PC der kører windows xp og bruger ca 6 watt under fuld belastining og næsten ikke fylder noget?
http://www.fit-pc.com/new/

så bliver systemerne i hvert fald holdt fysisk adskildt.

./psycosoft-funware :)
Avatar billede casi Nybegynder
18. august 2010 - 14:15 #12
2 maskiner var løsningen