Avatar billede frosig Nybegynder
08. januar 2009 - 12:28 Der er 4 kommentarer

iTunes plus

Hejsa,

I forbindelse med at Apple har valgt at fjerne DRM fra de fleste af deres sange, så må det da være muligt at afspille sangene på en Linux boks uden at skulle konvertere dem til et andet format først. Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde et sådan codec?

På forhånd tak,

Rasmus
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
08. januar 2009 - 16:21 #1
ja det skulle være muligt

i bund og grund er apples itunes format en MP4 AAC fil med drm oplysninger tilføjet. så når de fjerner dette skulle det ikke være noget problem for diverse afspillere kan håndtere disse filer.

- hvilken afspiller benytter du ? :)

./psycosoft-funware :)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
08. januar 2009 - 18:09 #2
Du kan læse om det her, hvis du bruger Ubuntu:
https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats

Det korte og det lange er at hvis du har installeret pakken der gør det muligt at afspille mp3 i Ubuntu, så kan du også spille AAC (mp4). Det samme gælder sikkert i andre distributioner. Hvilken bruger du?

Du skal have filerne som iTunes Plus. Det vil sige at hvis du tidligere har købt filerne og de havde DRM dengang, så skal du opgradere dem i iTunes.
Avatar billede frosig Nybegynder
08. januar 2009 - 21:42 #3
Jeg bruger Fedora 9, og det er en ren server uden nogen GUI. Jeg skal bruge codec'et til min Ushare server, der skal streame til min PS3. Nogen idé om, hvad jeg skal installere for at få det til at virke (gerne en rpm :-)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
08. januar 2009 - 22:55 #4
det skulle ikke være noget problem for ushare, det er bare et spm om at tilføje de fil endelser til dens config fil.
det eneste ushare gør er jo at gøre et eller flere biblioteker tilgængeligt for din PS3 og hvis jeg ikke husker helt forkert så er en PS3 i stand til at afspille MP4 AAC filer...

./psycosoft-funware :)