Avatar billede louiace Nybegynder
07. januar 2009 - 21:50 Der er 6 kommentarer

Delvis sort/hvid konverting af et farvebilled

Jeg sidder og arbejder med nogle billeder i Photoshop Elements 6.

Mit spørgsmål er følgende:

Hvis jeg har et billede som er i farver og jeg ønsker at konvertere det meste af billedet men stadig beholde farven på enkelte objekter, hvordan gør jeg så dette?

Eksempel kan ses i topbanneret på GOG's hjemmeside: http://gog.dk/
Avatar billede jokkejensen Novice
07. januar 2009 - 21:59 #1
tag en kopi af laget, lav det ene s/h og lig det øverst.

Klip så ud fra det s/h og laget med farver vil "skinne" igennem.

/J
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2009 - 22:02 #2
Jeg kender ikke elements men i photoshop, laver du en kopi af layeren. laver det øverste layer til sort/hvid, og visker derefter det af billedet fri, som du vil have i farver.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2009 - 22:03 #3
hov jokkejensen. jeg var for længe om at få svaret. Beklager. du klipper og jeg visker, men ellers er vi jo enige.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. januar 2009 - 22:08 #4
Århh.. ja, men.. måske jeg skulle til at bruge lidt mere tid på at læse frem for at svare først, jeg fangede ikke lige det var elements....

Ved heller ikke lige hvordan deri, men mon ikke fremgangsmåden er den samme. :)
Avatar billede jokkejensen Novice
07. januar 2009 - 22:09 #5
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2009 - 11:17 #6
og hvordan gik det så? Fik du det til at virke?