Avatar billede suksuksuk Novice
07. januar 2009 - 19:17 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Samsung LCD kan ikke finde digitale kanaler

Jeg er lidt i tvivl om jeg har misforstået noget. Jeg mener at jeg burde kunne finde som minimum DR1 og Tv2 som digital kanal på mit fjernsyn, men når jeg søger på digitale kanaler finder den ikke noget. Er der nogen der kan fortælle mig om jeg gør noget forkert?
Avatar billede sascha Nybegynder
07. januar 2009 - 19:50 #1
lytter
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2009 - 19:52 #2
hvad er det for et samsung.

på et af dem jeg har sidder der en række knapper på siden af det og mener at huske jeg trykkede på source og så var den der - det kan også være den der står C/P.

selv om jeg sad med fjernbetjening og bog skete der ikke noget før jeg trykkede på en af dem (samsun 32 tommer fladskærm)
07. januar 2009 - 21:14 #3
Hvilken antenne / system bruger du ?
Avatar billede jokkejensen Novice
07. januar 2009 - 21:46 #4
... og tv med dvb-c eller dvb-t ?
Avatar billede suksuksuk Novice
07. januar 2009 - 22:27 #5
Det er et Samsung LE-40N87BD. Har DVB-T tuner så vidt jeg kan se af specifikationerne!
Jeg har trykket mig ind på digitalt tv og prøvet at søge efter digitale kanaler, men den finder ikke noget...
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. januar 2009 - 22:34 #6
HVOR FÅR DU SIGNALER FRA ?
Avatar billede suksuksuk Novice
07. januar 2009 - 22:36 #7
Nå ja, måske ikke helt irrelevant - YOUSEE
07. januar 2009 - 22:39 #8
... og er du sikker på at der er "rigtige" digitale signaler derpå ?
Avatar billede suksuksuk Novice
07. januar 2009 - 22:43 #9
Nej, det er også lidt det spørgsmålet går på. Burde DR og TV2 ikke udsende digitale signaler nu? Det ved jeg de gør hos Stofa
07. januar 2009 - 22:54 #10
.... Det jeg 'fisker' efter (jeg er _ikke_ tilsluttet YOUSEE) er om du er tilsluttet et fællesantenneanlæg som nok MODTAGER digitale signaler men OMSÆTTER til alm. 'gammeldags' ANALOG HF til fællesantenneanlæget ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. januar 2009 - 23:05 #11
Hvis du ikke modtager digitale signaler, hvilket det tyder på, så kan du ikke se digitalt TV.

DR og TV2 udsender digitalt TV luftbåren, og med en ganske almindelig antenne, kan du få disse signaler ind på TV'et.
Avatar billede suksuksuk Novice
08. januar 2009 - 09:12 #12
Ok, jeg modtager gennem kabel-tv. Ingen fælles anlæg eller noget. Så går ideen lidt af hvis jeg skal skifte mellem kabel-tv og luftbåren antenne. Det var lidt det jeg frygtede. Jeg håbede bare Yousee, ligesom stofa også udsendte de digitale kanaler gennem kabelnettet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. januar 2009 - 11:06 #13
Det kommer nok med tiden, og det kan jo være, at de venter til 2012, hvor MPEG4 bliver standart, med at konvertere deres kabelTV til digital.
Avatar billede AnyFellow Mester
08. januar 2009 - 14:51 #14
Yousee udsender skam også de digitale kanaler gennem kabelnettet, men det kræver du har et fjernsyn med DVB-C samt et digital kort fra Yousee.
Avatar billede suksuksuk Novice
08. januar 2009 - 16:48 #15
Ah ok, det forklarer jo så sagen. Smider du et svar?
Avatar billede AnyFellow Mester
09. januar 2009 - 12:34 #16
Ingen point til mig :)
Avatar billede suksuksuk Novice
09. januar 2009 - 23:32 #17
Ok, tak til alle der gav sig tid til at svare :)
Avatar billede AnyFellow Mester
30. juni 2010 - 11:56 #18
Husk selv at lægge et svar og efterfølgende acceptere dette, således spørgsmålet bliver afsluttet korrekt.
Avatar billede suksuksuk Novice
07. september 2010 - 17:28 #19
Afsluttet :)
Avatar billede ringslund Nybegynder
16. februar 2011 - 15:38 #20
du skal bare søge på findland eller sverige istedet for danmark. så laver du bare sproget om til dansk bag efter. det virker.