Avatar billede fatboy Nybegynder
07. januar 2009 - 03:00 Der er 10 kommentarer

XP på Acer Aspire one. Hvordan?

Jeg overvejer at købe en Acer eee, men den har jo ikke noget cd-rom-drev. Hvordan får jeg proppet windows ind i den? Der er vistnok linux i?
07. januar 2009 - 06:39 #1
... køb et Externt USB baseret CD/DVD drev ...
07. januar 2009 - 06:40 #2
Derefter ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2009 - 07:14 #3
Brug en USB-nøgle http://www.helgec.dk/xp_fra_usb.html og følg vejledningen http://www.helgec.dk/xp-install.html

Men jeg advarer dig, skidtet kører bare for langsomt med XP, hvis du da ikke vælger at montere extra ram
Avatar billede sleeper Nybegynder
07. januar 2009 - 10:57 #4
Hej

Hvilken maskine ønsker du?

Acer Aspire One
Asus Eee

Jeg blev lidt forviret af Acer Eee

Jeg har lige købt mig en Acer, og der var prisen ikke ret meget højere med XP, derfor købte jeg selv en med XP og vil så installere Linpus på en ekstra partion(som jeg dog ikke kan få til at virke, tror jeg bliver nødt til at finde en anden distro.)

hvis du ønsker dig en Asus, skal du være opmærksom på at deres 900 model har en meget sløv processor, så der vil jeg ikke anbefale dig at installere XP, men deres nye 901 har en Intel Atom 1.6 som godt kan trække XP, denne ser det dog ikke ud til at de vil levere i norden med Linux præinstalleret, så der er ikke så meget valg
Avatar billede off-line Nybegynder
07. januar 2009 - 12:07 #5
Man kan også installere XP fra en USB stick - hvis computeren kan boote på USB.
Men man skal først sikre sig, at computeren i det hele taget kan køre XP.
Jeg har selv med succes prøvet USB installationen på en Stationær PC.
http://helgec.dk/xp_fra_usb.html
Avatar billede off-line Nybegynder
07. januar 2009 - 12:09 #6
Øv havde overset helgec´s kommentar:(
Avatar billede daquar Nybegynder
07. januar 2009 - 18:32 #7
Acer Aspire One kan fås med XP
Avatar billede fatboy Nybegynder
07. januar 2009 - 19:34 #8
Den, jeg overvejer at købe, er brugt og jeg kan derfor ikke vælge at den skal være med XP.

Jeg tænkte på, om man kunne dele harddisken op og lægge XP installationsfiler over på sit eget drev via netkortet eller det trådløse netværk og installere derfra.
Avatar billede fatboy Nybegynder
18. august 2010 - 15:56 #9
Jeg endte med IKKE at købe en alligevel. Der skal deles point ud. Dem, som har skrevet et svar næste gang, jeg kigger, kan få point, hvis de elelrs har deltaget ovenfor.
18. august 2010 - 16:38 #10
Ping...
(Deles med andre ...)