Avatar billede sepher10 Nybegynder
06. januar 2009 - 18:46 Der er 7 kommentarer

Om ekstern harddiske

Hej.
Jeg har fået købt mig en ekstern harddisk mybook 500 gb. Skal man bruge et program til at overføre filer, og hvilken ville være bedst? eller kan man sagtens bare flytte ting i den? Der er nogle filer som fulgte med den eksterne som jeg tænkte på at slette, ville det skade den eller er det noget som kan slettes? Er meget i tvivl.
Mvh. Sepher
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. januar 2009 - 19:18 #1
Tilsluttes den operativ systemer fra og med Windows 2000 og frem efter er den PLUG & PLAY.
Det vil sige - Tilslut, lad Windows finde og installere, og derefter er du køreklar og det er ikke nødvendigt med programmer til overføring af filer. Filerne på den kan være drivere til f.eks. Windows 98, som nogle stadig bruger. De kan slettes.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2009 - 19:31 #2
Men ikke alle filerne, da der også ligger styringsværktøjer på den.
Avatar billede sepher10 Nybegynder
06. januar 2009 - 19:46 #3
mange tak for hjælpen, ja jeg bruger XP, men kom lige i tvivl om der nu ville ske noget ved at man gjorde det. :-)
Avatar billede justrace Novice
07. januar 2009 - 01:28 #4
Lad være med at slette dem. Det kan være nogle af de styringsværktøjer dragen nævner. Sæt den til at formattere i stedet, så finder den selv ud af hvad der skal blive.
Avatar billede sepher10 Nybegynder
07. januar 2009 - 11:48 #5
ok, har heller ikke gjort noget endnu. Men hvordan formatere man?
Avatar billede justrace Novice
07. januar 2009 - 12:50 #6
Kan du præcisere hvilken model det er?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2009 - 20:27 #7
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For a få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

(Det står der i en stor orange boks når man opretter spørgsmål her...)