Avatar billede kometen79 Nybegynder
06. januar 2009 - 09:54 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan rydder man op på en MAC

Hej eksperter,

Hvordan kan man lave diskoprydning og optimering af sin MAC?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
06. januar 2009 - 10:13 #1
Det behøver du ikke. Defragmentering er bygget ind i systemet, således at man ikke selv behøver at gøre det. Konkret defragmenteres filer løbende når de læses fra harddisken.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
06. januar 2009 - 10:43 #2
Super, vil det sige at der ikke er nogle optimeringsmuligheder?
Avatar billede ladyhawke Novice
06. januar 2009 - 11:33 #3
Jo da... selv for Mac OS ;o)

http://www.thexlab.com/faqs/performance.html
Avatar billede ferdinand.k Mester
06. januar 2009 - 12:01 #4
det kan også anbefales at køre DiskWarrior
http://www.alsoft.com/DiskWarrior/index.html
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
06. januar 2009 - 17:05 #5
Du har ikke brug for nogle af de råd/værktøjer. Reperationer af fil-tabeller kan Diskværktøj klare...
Avatar billede ladyhawke Novice
07. januar 2009 - 08:26 #6
Mac OS laver vel ikke selv basal optimering, i forhold til brugergrænseflade og den slags... Som alle andre steder er det et brugervalg, hvor meget eye-candy man vil have, i forhold til den ydelse man ønsker...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. januar 2009 - 09:06 #7
Nej, OS X slår ikke selv features fra. Om det er en optimering at slå features fra må man vel selv vurdere. Ingen af dem bruger ressourcer i en grad der er målbar på en nogenlunde moderne mac, så som sådan mener jeg absolut at det er spild af tid at rode med. De fleste effekter har et formål, såsom at gøre det tydligere hvad der foregår.
Det fremgår også af siden at den er skrevet for meget længe siden. Eneste gode råd jeg kan se på den side er at man skal sørge for at der er ledig plads på harddisken, men det gælder jo som sådan alle systemer.