Avatar billede kometen79 Nybegynder
06. januar 2009 - 09:54 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

iPhote i Finder

Hej eksperter,

Hvordan kan jeg få iPhoto ind i min finder, således jeg kan se alle mine billeder fra de forskellige begivenheder?

Når jeg gør det via eksempelvis Photoshop, så er den der, men i den almindelige finder kan jeg ikk finde den.

Håber I kan hjælpe
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
06. januar 2009 - 10:18 #1
Billederne fra iPhoto ligger ikke som enkelte filer på din computer. De ligger i en særlig database sammen med alle de ændringer du har lavet på dem. Du kan eksportere filer ved at trække billedet fra iPhoto ud på eksempelvis skrivebordet.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
06. januar 2009 - 10:39 #2
Hej, det er jeg klar over. Men prøv at åben Photoshop, der ligger iPhoto med alle billeder i kontropanellet til venstre (Medier -> iPhoto)
Avatar billede egonspock Seniormester
06. januar 2009 - 14:38 #3
Prøv at gøre det omvendt: Brug iPhoto til at søge efter billeder i og - via indstillinger i iPhoto - åbn billederne i Photoshop ved dobbeltklik.

Alternativt, hvis du ikke vil åbne photoshop hver gang - det er jo overkill for 95% af det de fleste gør med deres fotos - så kan du også bare trække et billede fra iPhoto over på Photoshop-ikonet i Docken, så åbner det sig der og gemmes automatisk tilbage i iPhoto, når du gemmer.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
06. januar 2009 - 17:42 #4
kometen79: Photoshop bruger nok iPhoto til at læse billederne. De ligger ikke som filer direkte.
Avatar billede egonspock Seniormester
06. januar 2009 - 18:59 #5
iPhoto bruger skam mapper i filsystemet. De er blot skjult som en "pakke" og derfor kan man ikke gå direkte til dem. Hvis man højre- eller ctrl-klikker på et billede i iPhoto kan man vælge "Vis i Finder" og boom, så kommer det frem (som Steve ville sige ;-) )

Men man skal vare sig ganske alvorligt for at rode med billederne der, så det er ikke ligetil. Hvis man vil andet end kopiere dem væk derfra, skal man åbne billederne i iPhoto, for ellers ødelægger man iPhotos database, og det er ikke nemt at holde rede i! (ja, jeg har selv reddet et par af slagsen for nogle, der liiige skulle rode lidt med filerne direkte, men sjovt var det ikke...)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. januar 2009 - 23:38 #6
Dine i photo billeder kan du få til (også) at ligge som billedfiler  i pictures mappen.
Åben Iphoto og gå i preferences under advanced og bed Iphoto om at lægger dine billeder der (sæt hak)
Avatar billede kometen79 Nybegynder
08. januar 2009 - 09:09 #7
Hej Jesper, den funktion har jeg ikke :( Jeg er med på at man ikke skal rode i det, men det virker jo perfekt i Finder, hvis man åbner den igennem et program.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
08. januar 2009 - 22:37 #8
Den skulle gerne ligge under prefference>Advance med et felt du skal hakke af der heder "Copy files to iPhoto Library folder when adding to lidrary"

Når denne er chekket af skuller der i finderen under Pictures komme en "iPhoto Library" mappe hvor iPhoto lægger en copy af dine billeder så du kan gå lige til dem