Avatar billede kagemanze Nybegynder
05. januar 2009 - 20:22 Der er 4 kommentarer

Hjælp til diagnose af en syg computer. Den går i stå!

Hej eksperter.

Jeg vil gøre det kort, min computer går i stå. Det sker i perioder, men nu er det blevet meget slemt.

Jeg ved ikke om det KUN er min skærm (skærmbilledet) der fryser.
Der er et problem med min skærm, kan muligvis hænge sammen med ovenstående. Den vil ikke altid tænde sammen med pc'en (så står der bare: No video input på skærmen) selvom det lyder som om puteren starter op. Og nogen gange står billedet helt underligt..

Håber nogen kan give et hint, jeg er simpelthen lost!

på forhånd tak.
Avatar billede kagemanze Nybegynder
05. januar 2009 - 20:28 #1
kører et halvt uopdateret win xp home ed. Rimeligt stærk computer, og 2 år gammel fladskærm.

Forresten så går der ca 2 - 10 min før computeren/skærmen går i stå efter opstart.. Kan komplicere problemet en del, da det svært at hente programmer og scanne vira osv. på så kort tid..
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2009 - 20:34 #2
Kør en "chkdsk /r /f" fra fejlsikret www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede kagemanze Nybegynder
05. januar 2009 - 20:40 #3
har jeg også tænkt på, men  kan det ikke være "farligt" hvis den går i stå under processen?  er det udelukket at det kan være en hardware fejl på skærmen fx?
Avatar billede welcor Nybegynder
05. januar 2009 - 22:17 #4
Det er meget nemt at teste - sluk og tænd skærmen. Hvis det stadig står stille, er det ikke skærmen, der er problemet.

Sandsynligheden taler for at det enten er harddisken eller videodriveren, der er problemet.

Evt. er det overophedning, men check de andre ting først.