Avatar billede jostema Nybegynder
05. januar 2009 - 15:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Paletter låst i Adobe Indesign 2

Mine paletter og menuer er låst fast i højre side af mit arbejds vindue i Adobe Indesign 2. Har win xp.
hvordan låser jeg dem op så jeg kan flytte dem frit rundt på skærmen?
Avatar billede jokkejensen Novice
05. januar 2009 - 16:07 #1
pil ved windows -> workspace ->
Avatar billede jostema Nybegynder
05. januar 2009 - 17:12 #2
Jeg er ikke helt med, mit Indesign er installeret på dansk forreste.
Men jeg har en menu der hedder vindue som jeg kan åbne, inde i den er der dog ikke nogen undermenu der minder om workspace. kan du uddybe?
Avatar billede prodic Mester
05. januar 2009 - 17:24 #3
You can open a particular palette in a group by clicking its tab. You can float a palette by clicking and dragging the palette name. Click, for example, the Pages tab and drag it onto the workspace. This creates a floating Pages palette. Move the Pages tab into a floating or collapsed group by clicking the tab and dragging it into the original or a different group or to a place of its own.

Du kan med fordel kigge i hjælp-sektionen, da du der vil finde mange af svarene.
Ovenstående er dog ikke taget fra hjælpen, da jeg ikke har siddet InDesign 2 de sidste 6 år.

Nedenstående er henvendt til CS4, men princippet er det samme:
http://help.adobe.com/en_US/InDesign/6.0/WS8599BC5C-3E44-406c-9288-C3B3BBEB5E88.html
Avatar billede jostema Nybegynder
05. januar 2009 - 17:45 #4
Tak nu virker det. Har prøvet at kigge i hjælp sektionen men kunne ikke finde svaret der.
Avatar billede jostema Nybegynder
05. januar 2009 - 17:49 #5
Hvordan gir jeg dig point for svaret, det er mit første spørgsmål her på siden :)
Avatar billede prodic Mester
05. januar 2009 - 17:53 #6
Det kræver at der er afgivet et svar fra en person før du kan acceptere et svar.

I det her tilfælde smider du bare et svar selv, og accepterer det svar.
Så får du selv pointene retur. Betragt det som en nytårsgave. :-)
Avatar billede jostema Nybegynder
05. januar 2009 - 17:59 #7
Hehe jamen tak for det og godt nytår til dig. :)