Avatar billede xcover Nybegynder
05. januar 2009 - 14:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Editor til SQL

Hejsa,

Jeg har netop fået stillet en MS SQL 2005 database til rådighed - men hvilket program bruger i til at oprette tabeller og celler i databasen med ?

Normalt har jeg arbejdet med MySQL og benyttet FrontSQL som "editor"... Jeg aner bare ikk hvordan jeg kommer i gang med MsSQL :)

Har Microsoft selv lavet et program ? Og hvad hedder det jeg skal bruge ?

Takker
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
05. januar 2009 - 14:48 #1
Du bruger SQL Server Management Studio.
Det følger med når man installerer SQL Server.

Mener det er muligt at downloade en "Express" version af det.
Det bruger nogle bestemte porte, så du skal lige kontrollere om din firewall (og din udbyders) tillader det.
Avatar billede xcover Nybegynder
05. januar 2009 - 14:57 #2
Jeg fandt den her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=C243A5AE-4BD1-4E3D-94B8-5A0F62BF7796&displaylang=en#filelist

Jeg har nemlig ikke selv noget med serveren at gøre... :)
Avatar billede Syska Mester
05. januar 2009 - 17:33 #3
Der findes også en version 2008 :-)
Avatar billede xcover Nybegynder
21. februar 2009 - 11:32 #4
Smid svar :)
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
21. februar 2009 - 14:21 #5
Et svar...