Avatar billede knas62 Nybegynder
04. januar 2009 - 21:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor forgår en formatering

vil gerne formatere min bærbar acer computer.. men er ikke helt med på hvordan det kører.
Når man formatere den smider den så hele windows ud. (har vista)
Og hvordan formatere man den? højer klikker man bare på sin c hardisk og trykker formatere ??
og hvis den smider windows med ud.. hvordan får jeg så det in igen. Der fulgte en Windows Anytime Upgrade cd rom med til den, men windows var inde der jeg fik min com

Nogen der kan svare på mine spørgsmål ??
04. januar 2009 - 21:26 #1
"...højer klikker man bare på sin c hardisk og trykker formatere..." - NEJ!
04. januar 2009 - 21:27 #2
Model, type, fabrikat, ... på din PC ?
Avatar billede knas62 Nybegynder
04. januar 2009 - 21:34 #3
Acer Aspire 3104 processor 3500 1,8 GHz
Avatar billede osigaard Nybegynder
04. januar 2009 - 23:16 #4
Du skal/kan ikke formatere, når du ikke har en XP-CD/Vista-CD/DVD, men du skal lave et systemrecovery. (Genskabelse til Fabriksindstillinger)
Kik i din bruger håndbog, der vil der være oplysninger om,hvordan du gendanner systemet.
Nedenstående gælder for alle nyere Acer bærbare ( købt senere end 2006 )

Se i Brugerhåndbogen, da du ikke har nogen CD, kan du jo ikke formatere din systemdisk, men du kan genskabe den til fabriksindstillingerne, altså som den var, da den forlod fabrikken.
Det gør du således:
Inden du udfører en gendannelse, skal du kontrollere BIOS-indstillingerne.
1. Kontroller, om funktionen Acer disk-to-disk recovery er aktiveret eller ej.
2. Sørg for, at indstillingen D2D Recovery under Maim er Enabled.
3. Afslut BIOS programmet, og gem ændringerne. Systemet genstarter.
Tryk på <F2> under opstart for at starte BIOS programmet.
Sådan starter du gendannelsesprocessen.
1. Genstart systemet.
2. Mens Acer-logoet vises, tryk på <Alt>+<F10> samtidig for at få adgang til gendannelsesprogrammet.
3: Oplysninger om systemgendannelse finder du i vejledningen på skærmen.
Avatar billede osigaard Nybegynder
04. januar 2009 - 23:19 #5
Hvis du genskaber til fabriksindstillingerne, bliver C:\ drevet formateret og de programmer der var da Computeren forlod fabrikken, er de eneste der er installeret.
Acer disk-to-disk recovery er en funktion der fylder 10 GB i en skjult partion på harddisken.
Link til Manual for aspire 3100_5100_5110

ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_3100/manual/aspire_3100_5100_5110_da.pdf
Avatar billede knas62 Nybegynder
05. januar 2009 - 14:37 #6
takker osigaard
Avatar billede osigaard Nybegynder
05. januar 2009 - 15:35 #7
Håber systemrecovery (Genskabelse til Fabriksindstillinger), vil lykkes for dig.
:-)
05. januar 2009 - 17:56 #8
... men husk WindowsUpdate med det samme der er forbindelse til det 'farlige' Internet.
Samt opdatering af (evt. ?) Sikkerhedsprogram(mer) !!!
Avatar billede knas62 Nybegynder
06. januar 2009 - 12:20 #9
osigaard kan du ikk ligge et svar så jeg kan give point
Avatar billede osigaard Nybegynder
06. januar 2009 - 22:20 #10
Ja men så er svaret her.
Ping et svar !
:-)