Avatar billede jonas_a Nybegynder
04. januar 2009 - 19:54 Der er 4 kommentarer

HP Pavilion fejl laver grafikfejl også når bios starter op.

Hejsa, I har tidligere været så venlige at hjælpe mig herinde, så håber nogen har erfaring med mit problem.

Min kærstes HP Pavilion der virkede i morges uden problemer, kunne ikke startes op da vi kom hjem idag. I morges satte jeg den til at overføre nogle billeder og dokumenter gennem det lokale netværk fra min computer, men denne handling er afbrudt halvvejs da vi kom hjem.

Hendes computer var gået i sort skærm, og da jeg lavede en koldstart, så starter den op med en masse grums der ligner sprite error som jeg kender det fra c64 for år tilbage. Og hele tiden er disse fejl der. Om jeg er i bios eller i opstarten så forsvinder det ikke. Flere gange har jeg prøvet at SystemRepair. Som den anbefaler ved koldstart. En gang kom jeg ind i fejlsikret tilstand uden netværk, men det har jeg ikke kunne siden.

Efter SystemRepair forsøg skriver den

Problemsignatur:
Navn på problemhændelse: StartupRepairV2
Problemsignatur 01: Autofailover
Problemsignatur 02: 6.0.600.16386.6.0.6001.18000
Problemsignatur 03: 5
Problemsignatur 04: 196611
Problemsignatur 05: NoRootCause
Problemsignatur 06: NoRootCause
Problemsignatur 07: 0
Problemsignatur 08: 1
Problemsignatur 09: SystemRestore
Problemsignatur 10: 0
OS-Version: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landestandart-id: 1030

Startreparation
Oplysninger om diagnnose og reparation

Startuprepair diagnosticering og reperationslogfil

Sessiondetailjer (meldte fejl)

Rodårsagen er fundet:

Ukendt fejlkontrol: Fejlkontrol d1. Parametere = 0x99000000, 0x2, 0x1, 0x8f0be8e3.

Reperationshandling: Systemgendannelse
Resultat: Mislykkedes. Fejlkode: 0x490
Tid = 0 ms

Reperationshandling: Integritetskontrol om reparation af systemfiler
Resultat: Mislykkes. Fejlkode = 0x2
Tid = 378349

Rodårsagen er fundet:
Uspecificeret ændringer i systemkonfigurationen er årsag til problemet.

Reperationshandling: Systemgendannelse
Resultat: Fuldført. Fejlkode: 0x0
Tid = 284343 ms

Reperationshandling: Integritetskontrol om reparation af systemfiler
Resultat: Mislykkes. Fejlkode = 0x2
Tid = 385260

Jeg prøvede at gendanne vista til den 1 januar ved endt SystemRepair, men ingen ændring.

Så testede også hukommelsen og den meldte ingen fejl.

Alene det at grafikfejlen ikke kun er i vista, men den også er der inde bios får mig til at være nervøs for at der er opstået en pludselig hardware fejl.  Vores søn fik en Mr.Bean Teddy bamse med en slags Ipod på maven der kan vise film. Den har hun sat til og ladt op gennem USB stikket. Og i en anden tråd her læste jeg en med problmer pga af Ipod'en var taget ud og lavede en konflikt med grafikkortet.

Hvem kan hjælpe mig med at løse det?

Venligst Jonas
Avatar billede cool_casper Nybegynder
26. december 2009 - 20:58 #1
Har samme fejl..
Avatar billede jonas_a Nybegynder
28. december 2009 - 18:17 #2
Hej Cool_casper vi havde computeren frem og tilbage i 4 måneder hos hp. Det var grafikkortets blæser der startede det hele. Da den stod af, gik varmen ind i bundkortet, så både ram, bundkort og grafikkort skulle skiftes.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
28. december 2009 - 18:46 #3
Tak for info! :)
Avatar billede Spiril1 Nybegynder
27. maj 2011 - 21:04 #4
Med to års mellemrum har jeg nu fået ovenstående fejl på to forskellige HP Pavillion 9000 maskiner.
HP har i begge tilfælde diagnosticert fejlen til grafikkortet - som de dog nægter at udskifte indenfor garantien, da de hævder, at computerne har været udsat for "ekstrem belastninger"!

Første computer døde få dage gammel under installation af noget trådløs netværkssoftware (fra TDC). Anden maskine kortsluttede under arbejde med simpel udpakning af ZIP-filer.
I begge tilfælde har processorer og grafikkort altså ikke været udsat for egentlig overbelastning. Begge maskiner var placeret på fast underlag, og havde uhindret ventilation.

Off the record har jeg - fra en HP reparatør - fået at vide, at mange Pavillion modeller har en konstruktionsfejl, der får grafikkort/processor til at overophede.(At installere Windows 7 skulle være den visse død for mange maskiner...)

Alt i alt kan jeg altså kun vidergive, at HP PAVILLION HAR EN KONSTRUKTIONSFEJL - KØB ET ANDET MÆRKE !!!