Avatar billede soren_jeep Nybegynder
04. januar 2009 - 12:56 Der er 3 kommentarer

Opsætning at trådløst net..

Hej, og godt nytår..

Jeg har købt mig en ny bærbar og fandt i den andledning min trådløse router frem for at bruge den i stedet for lan indgangen...
Hvordan sætter man så noget op, kan sige jeg ikke har det fjerneste forstand på det.. :-)
Internettet har jeg gennen Telmore, den trådløseRouter er en ASUS WL-520gE og den ny bærbar en HP mini..

Håber der er en der er en der kan guiede mig igennem...

På Forhånd tak..
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 13:50 #1
Der er en del du skal have styr på, men prøv at se de de to film som nedenstående links fører til. De forklarer alt det grundlæggende. Hvis du derefter stadig har spørgsmål, kan du bare stille dem. Sørg især for at få styr på sikkerheden. Lad være med at vælge WEP-kryptering, da det ikke er sikkert nok. Vælg i stedet WPA, hvis det er muligt.

http://www.youtube.com/watch?v=9UFh0W_Z3kI
http://www.youtube.com/watch?v=hlvYyWbzVa0

Der er i øvrigt masser af gode instruktionsvideoer på Youtube, så se dig lidt omkring, når nu du alligevel er derinde.
Avatar billede dasch87 Nybegynder
04. januar 2009 - 15:32 #2
Der er en bruger guide til den her:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=ASUS+WL-520gE+guide&btnG=S%C3%B8g&meta=
De plejer at have en step by step guide til hvordan man sætter det op. Og jeg er enig med palau, du skal helt bestemt vælge WPA kryptering hvis det er muligt.
Avatar billede soren_jeep Nybegynder
04. januar 2009 - 18:59 #3
Jeg siger mange tak...

Fortsat go' aften til jer..