Avatar billede htx98i17 Professor
04. januar 2009 - 09:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC tv-tuner erfaringer søges

Jeg er på udkig efter en tv-tuner til min stationære pc. Det må være i PCI/PCIe.

Kortet skal kunne modtage både analogt og digitalt signal og skal som minimum kunne optage i mpeg1 eller mpeg2.

Kortet MÅ gerne kunne tænde/slukke pc'en når den skal optage.

Jeg havde kigget på et lækkert et ved pinnacle, men læste så på forums at der er store problemer med pinnaccle og vista 64.

Hvad har I andre af tv-tuner og hvad er godt eller skidt ved det?
Avatar billede htx98i17 Professor
04. januar 2009 - 10:42 #1
jeg har søgt edbpriser og sammenlignet ved at læse på producenternes hjemmesider.

Denne tror jeg indtil videre er vinderen:
http://www.leadtek.com/eng/tv_tuner/overview.asp?lineid=6&pronameid=252
Avatar billede fuglen1 Novice
05. januar 2009 - 09:44 #2
Hvorfår du dit tvsignal fra?
Hvis ikke du modtager via antenne skal du have 2 kort.

Med hensyn til at optage er et rent software problem
det samme med at slukke pcen efter brug.
Slukning kan også gøres med kommendoen shutdown

Når først pcen er slukket så kan den ikke tændes via software.
Skal der modtages betalingskanaler via dvb-t er det feks Hauppauge du skal kigge på.
Avatar billede htx98i17 Professor
05. januar 2009 - 16:11 #3
Jeg får mit tvsignal fra stofa.

Det kort jeg har linket til, har en indgang både til antenne og til kabeltv.
Avatar billede fuglen1 Novice
05. januar 2009 - 20:00 #4
Fra stofa kan du kun bruge den analoge tuner da der sendes i dvb-c
Med andre ord skal du bruge den digitale del på kortet skal du bruge en antenne ved siden af.

På de tvkort jeg har
Avatar billede thjal Nybegynder
16. januar 2009 - 14:24 #5
hvad med et "TerraTec Cinergy C PCI"? Har ikke selv prøvet det, men det ser ud til at specs er OK. Overvejer selv at købe det...
Avatar billede htx98i17 Professor
07. juni 2009 - 11:15 #6
Jeg købte det jeg først linkede til.
http://www.leadtek.com/eng/tv_tuner/overview.asp?lineid=6&pronameid=252

Det fungerer fint. Men der er selvfølgelig nogle men'er:
- Hvis jeg tilslutter en indendørs digital antenne med forstærker, findes der ingen brugbare kanaler. Der er for dårlig antennesignal.
- Nogle gange kan tuneren finde på at hvis kanalen kun i sort/hvid selv om da kanalen blev tunet, selvfølgelig var i farver.
- Jeg har ofte problemer med synkronisering af billede og lyd. Og har forsøgt at løse problemet mange gange uden helt.

Ligger I lige et svar?
Avatar billede richardsen Juniormester
20. september 2009 - 17:29 #7
Jeg har lige sat nyt indmad i min PC - Gigabit bundkort,processor,grafikkort og 8 GB ram (Vista 64).

Så skulle jeg jo også se digitalt TV og fandt en anmeldelse af TerraTec Cinergy C HD PCI.

Min Intel Dual Core 2.93 Mhz er åbenbart ikke kraftig nok.
Billedet hakker meget uanset hvilken indstilling jeg vælger.

Så det kort er jeg i hvertfald ikke imponeret af.
Avatar billede htx98i17 Professor
17. december 2009 - 19:43 #8
lukker