Avatar billede webexp Nybegynder
03. januar 2009 - 22:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

dvb antenner kan de deles ud

Jeg har et ønske om at vide om en dvb antenne kan deles ud på flere tv apperater eller man skal have en antenne på hvor tv/DVB modtager
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. januar 2009 - 23:04 #1
Overhovedet ikke, den kan sagtens deles. Du skal have et splittermodul, som passer nogenlunde til antallet af fordelinger du vil have.
Skal du bruge 2 køber du en 1 til 2 splitter.
Skal du bruge 3 køber du en 1 til 3 splitter.

Bauhaus har dem, og de bedste er F-connector, da de med den har skærmen intakt hele vejen. Du kan endda have F-connector i enden med Tv, da der findes en lille konverter til at stikke i enden på F-connectoren, så den kan gå i TV'et.

Det er dog vigtig, at du anskaffer korrekt antennekabel, da F-connector så at sige klemmer sig fast i kablet. Jeg mener at det er 7 mm F-connectorer Bauhaus har, og tilsvarende antennekabel.
Avatar billede webexp Nybegynder
03. januar 2009 - 23:09 #2
elt det er jeg med på men det jeg har i tankerner er denne antenne
: http://netto-sat.dk/dvb_t_digiality_maximum_da_6000_hiq_aktiv_ch5_69m_netdel-p-76.html?cat_id=78&cPath=37_78

og som mit spørgsmål lyder så kan man montere flere DVD-T bokse på 1 antenne når den nu er aktiv
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 11:02 #3
vedr antenne kabel så er det ikke kabel fra bauhaus/jem & fusk/H/n det er for dårligt

du skal bruge sat2 kabel 7mm
jeg har handlet hos keas.dk og de kan anbefales stærkt
Avatar billede webexp Nybegynder
04. januar 2009 - 12:01 #4
ok men jeg skal bruge et svar dragonknight
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. januar 2009 - 12:13 #5
Ja den kan godt splittes op hvis du bruger den medfølgende strømforsyning. Gør du ikke det, kan det stadig lade sig gøre, ved at anvende splittere, med indbygget strømgennemgang, under forudsætning dine bokse kan levere strøm over coax til forstærkeren.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. januar 2009 - 12:14 #6
Det 7 mm kabel Bauhaus har er udmærket til formålet.
Avatar billede webexp Nybegynder
04. januar 2009 - 20:02 #7
takker for hjælpen smider du lige et svar så vi kan få det overstået
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2009 - 12:52 #8
Ping :-)