Avatar billede dallas16 Nybegynder
02. januar 2009 - 16:04 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Reinstallation af bærbar

Jeg har en Fujitsu Siemens bærbar(med et par år på bagen),
den har jeg et ønske om at lave en reinstallation på og samtidig gå fra Vista til XP...

Jeg booter op på min CD og den går igang, da den når til at have formatteret ca. 80% dør den. Den går simpelthen ud uden nogen form for advarsel.

Det virker som om den kun køre på batteri under formatteringen og da det tager lidt tid løber den tør for strøm.
Før jeg begyndte reinstallationen var der ikke de store problemer med den. Den kunne holde strøm ca. 1 - 1,5 time...

Så jeg forstår ikke hvad der er galt ????

Er der nogen der kan hjælpe eller som har oplevet noget ligende og som kan hjælpe mig på vej ?
Avatar billede peet-49 Novice
02. januar 2009 - 16:14 #1
Du skal have lader på under indstallering for, at give max. power.
Avatar billede dallas16 Nybegynder
02. januar 2009 - 16:17 #2
Det har jeg også, men den dør alligevel
Avatar billede peet-49 Novice
02. januar 2009 - 16:20 #3
Du kan have en fejl på ram eler harddisk.
Avatar billede dallas16 Nybegynder
02. januar 2009 - 16:22 #4
JEg syntes bare det lyder lidt underligt at det lige skulle komme nu, hvor jeg vælger at reinstallere den.... Der var INTET galt før jeg valgte at lave en reinstallation
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2009 - 16:32 #5
Formater disken med "gparted" det tager kun 1 minut www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede peet-49 Novice
02. januar 2009 - 16:35 #6
Hvis der ikke var noget galt inden, kan jeg ikke se fidusen i, at reindstallere.
Avatar billede dallas16 Nybegynder
02. januar 2009 - 16:37 #7
Grunden til at den skulle reinstalleres er at den har lidt problemer med at "trække" Vista og min søn hellere vil have XP
Avatar billede dallas16 Nybegynder
02. januar 2009 - 16:44 #8
hvordan fungere dette gparted er det noget jeg skal downloade. Du skal huske på at min bærbar p.t. er helt tom, da formatteringen jo var gået i gang og køre til ca. 80% og derefter gik død, derfor er der intet på den bærbare lige p.t.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2009 - 17:01 #9
"hvordan fungere dette gparted" www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede dallas16 Nybegynder
02. januar 2009 - 18:39 #10
fatter jeg ikke.......!!!!!
min PC er tom ???
Avatar billede peet-49 Novice
03. januar 2009 - 09:00 #11
Den har sikkert smidt partitionsoplysningerne, så "eksisterer" C: ikke mere
Avatar billede lakridserne Nybegynder
03. januar 2009 - 11:29 #12
Hvis du siger den er tom, hvorfor prøver du så ikke igen?

Lakridserne
webmaster på http://boganmelderen.890m.com
Avatar billede peet-49 Novice
03. januar 2009 - 11:38 #13
lakridserne->> Du må ikke henvise til websider, der ikke er relevante for spørgsmålet.
Avatar billede lakridserne Nybegynder
03. januar 2009 - 13:40 #14
eet-49>>det må du/I undskylde. Jeg fandt først ud af det via et andet spørgsmäl - er holdt op med det.

/lakridserne
Avatar billede dallas16 Nybegynder
03. januar 2009 - 17:24 #15
Der syntea at herske almindelig forvirring om, hvad mit problem egentlig er.

I og med at min bærbar når 80% hen i formatteringen inden den slukker, ja så er den altså TOM... Der ligger intet på den. Så jeg kan ikke køre "gparted" vel ?

Hvorfor jeg ikke prøver igen...??? Det har jeg gjort 3-4 gange med samme resultat, den slukker når den når omkring 60-80% af formatteringen...!!!!

Så det jeg har brug for et altså at vide om der er nogen der ved hvorfor den gør dette ?
Da den kørte Vista var der ingen problemer med batteri eller HDD...

Jeg ved der er en eller anden form for Quick format, kan jeg bruge det ?
Og hvordan viker det ?

I skal husk at jeg ikke har noget OS, så en evt. løsning skal kunne køre under opstart....¨

PLEASE HELP-----

TAK
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2009 - 19:17 #16
Naturligvis kan du køre Gparted, det kører fra cd`en - du skal læse de guider der linkes til
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2009 - 19:31 #17
når du booter på xp dvd´n og når til at man kan partionere disken så prøv og slette den gamle partition ,opret en ny på fuld størelse og når den når til formater så vælg ntfs og quick formater
Avatar billede dallas16 Nybegynder
03. januar 2009 - 20:45 #18
Hmmm, jeg har lige læst om det der Gparted og det er sgu for teknisk til mig...
JEg er ked af at sige det, men jeg forstå det ikke...
Skal jeg brænde noget ned på min XP CD ?
Avatar billede dallas16 Nybegynder
03. januar 2009 - 22:51 #19
Nå, men det endte med at jeg forsøgte mig med at før formatteringen, at vælge NTFS (hurtigt) og så køre det bare derud af og den bærbar kære bare.
Ikke noget med at lukke ned under formattering eller installation.
Alt er perfekt nu, hvorfor den vil med NTFS (Hurtigt) aner jeg ikke ???
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 10:28 #20
godt det kører nu

på visse maskiner er der også en funktion på bundkortet der hedder instalation/finished (finished vil den stå på normalt )når systemet skal ligges om skal den skiftes til instalation før xp kan ligges ned .

jeg har selv lige rodet med dette problem på en dell maskine og der kørte det også først da dette blev rettet