Avatar billede vifa Novice
02. januar 2009 - 16:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Apple II strømforsyning = død - reparation

Hej

Jeg håber nogle af jer mac folk kan hjælpe mig. Jeg har en Apple II hvori strømforsyningen lader til at være gået død. Så vidt jeg har forstået er det en simpel reparation, men jeg ved ikke hvem jeg skal kontakte for at få det lavet.

Hvem skal jeg henvende mig til, og hvem kunne muligvis lave dette?

Vifa
Avatar billede sd8220 Seniormester
02. januar 2009 - 23:13 #1
Hejsa
Hmm, det simpleste ville sikkert være at efterlyse én på Mediamac.dk - men ellers kunne det jo være, at du er heldig, at det er en standard-strømforsyning, som kan købes i en pc-/elektronik-butik. Det er bare et gæt; men måske kan de også findes i en tilfældig PC af nogenlunde samme årgang?
Jeg ved det ikke, hmm, har du prøvet at søge på nettet, om der står noget om den slags nogen steder?
Held og lykke og godt nytår.
/Sebastian
Avatar billede vifa Novice
02. januar 2009 - 23:36 #2
Hej, og tak for svar.

Jeg kendte ikke til Mediamac.dk, så jeg tror også jeg vil prøve derinde. Tak for det!

Desværre er det ikke ligefrem en standard strømforsyning; min Apple er fra 1978, og derfor blandt en af de allerførste hjemmecomputer. Jeg har spurgt mig ad inde på www.vintage-computer.com og en gut har tilbudt mig at lave den - men han bor i Dallas :) Ville gerne finde en der var lidt tættere på end det.

Indtil videre har jeg fået følgende løsning på mit problem:

"The Astec one tends to need a 220uf @10v 85 deg C cap replaced in the feedback section as well... (C7)... Replace it with a 220uf @16v 105 dec C cap."

(Astec er strømforsynings modellen.)

...så nu mangler jeg jo bare en der kan lave det for mig.
Avatar billede vifa Novice
04. juli 2010 - 14:21 #3
Lukket